همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

تحصیل‌کرده‌ها دشوارتر جذب بازار کار می‌شوند


عبدالرضا مصری با ابراز نگرانی از رشد جمعیت بیکاران:
تحصیل‌کرده‌ها دشوارتر جذب بازار کار می‌شوند
عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه بیکاری در افراد تحصیل‌کرده بیش از سایر اقشار جامعه است، گفت: متاسفانه بیکاری شکل آزاردهنده و نگران‌کننده‌ای به خود گرفته است و دولت باید فکری برای اشتغال‌زایی انجام دهد.
عبدالرضا مصری در گفت‌و‌گو با خانه ملت، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد بیکاران مراجعه‌کننده به دفاتر نمایندگان مجلس افراد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و این موضوع یک هشدار جدی برای جامعه و مسئولان کشور تلقی می‌شود.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: وجود تعداد زیادی تحصیل‌کرده بیکار، علامت خوبی برای عملکرد مسئولان نیست زیرا یک فرد تحصیل‌کرده سال‌هایی از عمرش را به امید داشتن شغل بهتر صرف تحصیل کرده است.
وی با اشاره به اینکه بین خروجی دانشگاه‌ها و ورودی بازار کار تناسبی وجود ندارد، تصریح کرد: این موضوع به آن معناست که دانشگاه‌ها بر اساس نیازهای بازار کار اقدام به جذب دانشجو نمی‌کنند بلکه بر مبنای ظرفیت و تعداد اساتید دانشجو می‌پذیرند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم تاکید کرد: نبود  تناسب میان خروجی دانشگاه‌ها و ورودی بازار کار موجب می‌شود تا امکان اشتغال نیز فراهم نشود.
مصری با مد نظر قرار دادن این موضوع که گزینش‌ها و جذب نیرو توسط ادارات و سازمان‌ها با تحصیلات دانشگاهی سازگاری ندارد، یادآور شد: سطح تحصیلات در جامعه ما افزایش یافته است و در چنین شرایطی باید دستگاه‌ها و ادارات نیز اقدام به جذب افرادی با تحصیلات دانشگاهی کنند.
این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه افراد تحصیل‌کرده متناسب با دانش خود می‌توانند جذب بازار کار شوند، عنوان کرد: به عنوان مثال هیچ ایرادی ندارد که در کشور ما مانند بسیاری از کشورهای دنیا افراد دارای مدرک کارشناسی علوم اجتماعی جذب نیروهای پلیس شوند.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: البته جذب تعدادی از افراد تحصیل‌کرده در بازار کار نیز نمی‌تواند چندان امیدبخش باشد زیرا میزان جمعیت بیکاران کشور بسیار نگران‌کننده است و دولت باید اقدام عاجلی برای حل این مشکل انجام دهد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد