همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

ختنه چیست؟

 

 ختنه

ختنه ، برداشتن پوست ختنه گاه از آلت تناسلی انسان است.در رایج ترین روش ، پوست ختنه گاه باز می شود ، چسبندگی ها برداشته می شود ، و پوست ختنه گاه از آلت جدا می شود.

پس از آن ، ممکن است دستگاه ختنه قرار داده شود ، و سپس پوست ختنه گاه قطع شود. برای کاهش درد و استرس فیزیولوژیکی از بی حسی موضعی یا تزریق موضعی استفاده می شود. [3] این عمل معمولاً یک عمل جراحی انتخابی است که به دلایل مذهبی یا فرهنگی بر روی نوزادان و کودکان انجام می شود. [4] در موارد دیگر ممکن است به عنوان درمانی برای برخی شرایط پزشکی یا به دلایل پیشگیری انجام شود. از نظر پزشکی این یک گزینه درمانی برای موارد مشکل ساز فیموز ، بالانوپوستیت است که با سایر درمانها برطرف نمی شود و عفونت های مزمن مجاری ادراری (UTIs) است. [5] [6] این ماده در موارد ناهنجاری های ساختار تناسلی یا سلامت عمومی ضعیف منع مصرف دارد.

مواضع سازمانهای مهم پزشکی جهان از در نظر گرفتن ختنه انتخابی نوزادان و کودکان ، فاقد فایده و خطرات قابل توجه است ، تا رویه ای که دارای مزایای بهداشتی متوسطی باشد و از خطرات کوچک نیز فراتر رود. [7] هیچ سازمان پزشکی بزرگی یا ختنه جهانی همه مردان را توصیه نمی کند یا این عمل را ممنوع می کند. [7] سؤالات اخلاقی و حقوقی در مورد رضایت آگاهانه و حقوق بشر در مورد ختنه نوزادان و کودکان به دلایل غیر پزشکی مطرح شده است. به همین دلایل رویه بحث برانگیز است.

عوارض جانبی

ختنه نوزادان معمولاً بی خطر است که توسط یک متخصص باتجربه انجام شود. [69] [70] شایعترین عارضه حاد خونریزی ، عفونت و از بین بردن پوست زیاد یا زیاد پوست ختنه گاه است. [3] [71] این عوارض تقریباً در 0.13٪ از روش ها اتفاق می افتد ، که خونریزی شایعترین عارضه حاد در ایالات متحده است. [71] عوارض جزئی در سه درصد مراحل گزارش شده است. [69] عوارض شدید نادر است. [72] تعیین عوارض خاص به دلیل داده های ناچیز درمورد عوارض و ناسازگاری ها در طبقه بندی آنها دشوار است. [3] در صورت عدم انجام عمل توسط یک عملگر بی تجربه ، در شرایط غیر استریل یا کودک در سنین بالاتر ، میزان عارضه بیشتر است. [18] عوارض حاد قابل توجهی به ندرت اتفاق می افتد ، [3] [18] در حدود 1 در 500 عمل نوزاد در ایالات متحده اتفاق می افتد. [3] عوارض شدید فاجعه بار ، از جمله مرگ ، آنقدر نادر است که فقط به عنوان گزارش موارد خاص گزارش می شود. [3] [70] سایر عوارض احتمالی شامل آلت تناسلی آلت تناسلی مرد ، وتر ، فیموز ، پل های پوستی ، فیستول های مجرای ادرار و تنگی گوشت است. [70] [73] این عوارض ممکن است با تکنیک مناسب پیشگیری شود ، و اغلب بدون نیاز به مراجعه به بیمارستان قابل درمان هستند. [70]

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد