همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

اولین سرمایه‌گذاری یک نهاد مالی و پولی در بخش کتاب فیزیکی؛ تحقق اولین سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حوزه صنعت نشر، توسط شرکت شناسا

  14  اردیبهشت  1398

شرکت شناسا – از شرکت‌های گروه مالی پاسارگاد- با رویکرد هم‌افزایی و ایجاد نوآوری و تحول در صنعت نشر، در استارت آپ «کتاب‌پلاس» سرمایه‌گذاری کرد.

نشست "نوآوری در صنعت نشر" با حضور ناشران و سرمایه­ گذاران خطر­پذیر و استارت­ آپ ­های حوزه نشر در تاریخ 6 اردیبهشت 98 در سرای اهل قلم نمایشگاه بین­ المللی کتاب تهران برگزار شد. در این نشست که با حضور دکتر عادل تقوی رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، دکتر رزا مهرابی مدیر سرمایه­ گذاری حوزه آموزش شرکت شناسا به عنوان بازوی سرمایه­ گذاری خطر­پذیر بانک پاسارگاد و مهدی سعیدی­ کیا مؤسس کتاب‌پلاس برگزار شد، در خصوص ضرورت ایجاد یک بازآفرینی در حوزه نشر و ورود نوآوری و ایده­ های خلاق برای درون رفت از معضلات فعلی بحث و گفت و گو شد.

بر اساس این خبر، رزا مهرابی مدیر سرمایه­گذاری حوزه آموزش و کودک شرکت شناسا با اشاره به فعالیت‌های شرکت شناسا در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر گفت: شناسا با رویکرد هم‌افزایی و ایجاد نوآوری و تحول در صنعت نشر وارد سرمایه‌گذاری در صنایع خلاق شده‌است. با توجه به این رویکرد، سرمایه­ گذاری در استارت­ آپ «کتاب پلاس» را برای خود ضروری دانست. این اتفاق اولین سرمایه‌گذاری یک نهاد مالی و پولی در بخش کتاب فیزیکی است که به منظور حمایت از این بخش، تغییر سبک زندگی مردم، ایجاد ارزش‌آفرینی در جامعه، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و جلوگیری از قاچاق کتاب انجام شده‌است.

وی همچنین به تشریح اکوسیستم نوآوری و فرآیند شکل ­گیری یک ایده تا تبدیل آن به ارزش و ثروت پرداخت که در این فرآیند، شتاب­ دهنده­ ها، سرمایه‌گذاران خطر پذیر و فرشتگان سرمایه‌گذار فعالیت می‌کنند.

در ادامه این نشست، سعیدی­ کیا با بیان اینکه چرا نشر با مدل کلاسیک و سنتی توسعه‌نیافتنی است گفت: بدون اینکه کتاب فیزیکی را کنار بگذاریم، می ­توان با الگو برداری از مدل توسعه‌ یافته ناشران بزرگ دنیا از فناوری استفاده کرد.

مهرابی نیز با بیان اینکه ناشران می­ توانند با همکاری شرکت­ های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، استارت­ آپ­ های حوزه نشر را ایجاد کنند به نقش این اقدام در ایجاد مقدمات نوسازی بازار صنعت نشر اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد