همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

تنوع در تربیت معلم با پذیرش ۵ هزار دانشجو از طریق آزمون استخدامی


  

سرپرست دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد
تنوع در تربیت معلم با پذیرش ۵ هزار دانشجو از طریق آزمون استخدامی
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به توسعه تحصیلات تکمیلی در ۱۵ رشته از سال تحصلی آینده، گفت: این دانشگاه با پذیرش ۵ هزار دانشجو از طریق آزمون استخدامی رویکردی تنوع‌گرا را در زمینه تربیت معلمان اجرا خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمود مهرمحمدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تربیت دانشجو معلمان در دوره‌های کارشناسی پیوسته و توسعه تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد در 15 کدرشته محل از سال تحصیلی آینده مدنظر است.
وی افزود: نخستین نشست سراسری مدرسان و اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان با حضور 600 شرکت کننده در روزهای 14تا 16 شهریور در مشهد مقدس در محورهای مختلفی برگزار می‌شود.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در خصوص این محورها، عنوان کرد: تبیین و تشریح الزامات اجرایی پیگیری منویات رهبرمعظم انقلاب در دیدار اصحاب آموزش و پرورش در 16 اردیبهشت 94 در سه محور صلاحیت‌های مدرسان و اعضای هیئت علمی، صلاحیت‌های پذیرفته شدگان در دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشجو معلم و کتب درسی در دانشگاه فرهنگیان برای تدریس از جمله محورهای مورد بررسی است.
مهرمحمدی ادامه داد: تحکیم اعضای هیئت علمی و مدرسان دانشگاه فرهنگیان و تقویت حس انسجام و تعلق سازمانی برای دستیابی به اثربخشی بیشتر استادان دانشگاه در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی همچنین تبیین سیاست‌ها وبرنامه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی، اداری، پرسنلی، مالی، مدیریتی و رسانه‌ای برای سال تحصیلی آینده از سایرمحورهای موردبررسی در نشست مدرسان و اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان است.
وی گفت: اهتمام ویژه نسبت به اجرای منشور حقوق و تکالیف دانشجویان به ویژه در زمینه تشکل‌های اسلامی دانشجویی مورد توجه ویژه دانشگاه فرهنگیان است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان در سومین سال فعالیت خود در دولت تدبیر و امید با پذیرش 5 هزار دانشجو از طریق آزمون استخدامی از میان دانش اموختگان سایر دانشگاه‌ها رویکردی تنوع گرا در تربیت معلم را به مورد اجرا خواهد گذاشت.
مهرمحمدی گفت: پاسخگویی به مطالبه به حق مدرسان و تطبیق وضعیت تعداد زیادی از‌آنان0حدود 500 نفر) به عضو هیئت علمی مدنظر است.
وی افزود: افزایش بیش از 60 درصدی بودجه دانشگاه درسال 94 با حمایت مجلس شورای اسلامی صورت گرفت. اما دانشگاه برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف کماکان با کسری قابل توجه بودجه مواجه بوده و لازم است به درآمدهای اختصاصی روی بیاورد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: اجرای سیستم بودجه ریزی برمبنای تفاهم نامه‌ای که با مدیریت‌های استانی به امضا رسیده مدنظر است همچنین اتمام فرآیند بازنگری در برنامه‌های درسی 16 گانه دانشگاه برمبنای طرح کلان برنامه از سال تحصیلی آینده اجرا خواهد شد.
مهرمحمدی گفت: اجرای برنامه ابتکاری سال تحصیلی پیوسته برای غنی سازی اوقات فراغت دانشجومعلمان با توجه به طیف علایق و گرایش‌های آنان در چارچوب شایستگی‌های معلمی و اجرای ترم تابستانه تحصیلی برای حدود 14 هزار نفر از دانشجومعلمان سراسر کشور از سایر برنامه‌های اجرا شده دانشگاه فرهنگیان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد