همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

۱۲ هزار فرصت شغلی در خراسان جنوبی ایجاد شد


  

سنجری:
۱۲ هزار فرصت شغلی در خراسان جنوبی ایجاد شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته تعداد ۱۲ هزار و ۳۵۵ فرصت شغلی از طریق کاریابی ها پیشنهاد شد که تنها دو هزار و ۲۵۶ مورد آن جذب شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد سنجری پیش از ظهر یکشنبه در نخستین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال خراسان جنوبی اظهارکرد: ارائه تحلیل های وضیت اشتغال جزء وظایف کارگروه بوده و این گزارش به صورت فصلی انجام می شود.
وی به فعالیت ۱۲ کاریابی در سطح استان اشاره کرد و گفت: این مراکز کار ثبت نام از متقاضیان کار را انجام داده و معرفی جویندگان کار از طریق آنها انجام می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰ هزار و ۷۸۰ نفر به مراکز کاریابی استان مراجعه کرده اند، گفت: ۶۳ درصد این افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم و ۳۷ درصد دارای مدرک دانشگاهی هستند.
به گفته سنجری ۳۷ درصد این افراد دارای مهارت و ۶۳ درصد جویندگان کار استان فاقد هرگونه مهارت لازم برای اشتغال هستند.
وی با بیان اینکه اکثر جویندگان را قشر نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند، بیان کرد: ۹۰ درصد جویندگان کار استان بین ۱۵ و ۳۵ سال سن دارند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال ۹۳ تعداد ۱۲ هزار و ۳۵۵ فرصت شغلی از طریق کاریابی ها معرفی شده است، بیان داشت: میزان ۴۱ درصد از این فرصت ها در بخش صنعت، دو درصد در بخش کشاورزی و ۵۷ درصد در بخش خدمات بوده است.
سنجری با بیان اینکه از مجموع مراجعه کنندگان به کاریابی‌ ها دو هزار و ۲۵۶ نفر به کار گمارده شدند، افزود: از این میزان ۵۷ درصد مردان و ۴۳ درصد زنان بودند.
وی اضافه کرد: از این تعداد ۷۰ درصد در بخش خصوصی و ۳۰ درصد در بخش تعاونی مشغول به کار شده اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نرخ بیکاری استان را ۷.۲ درصد عنوان کرد و گفت: هم اکنون نرخ مشارکت در خراسان جنوبی حدود ۳۶.۵ درصد است.
سنجری با تاکید بر اینکه فرهنگ کار ما غلط است، بیان داشت: اینکه جوانان ما به دنبال استخدام دولتی باشند فرهنگ غلطی است که باید اصلاح شود.
وی تاکید کرد: در حال حاضر فضا و نیاز در بازار کار وجود دارد اما از آن استفاده نمی شود و مردم باید نسبت به ظرفیت های استان در بخش اشتغال آگاه شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در قانون بودجه ۹۴ سرفصل های خوبی برای اشتغال در دستگاه ها دیده شده است، گفت: از طرفی در سرفصل های بودجه امسال برای چند دستگاه ظرفیت خوبی برای اشتغال داریم که نیاز است برای جذب آن پیگیری شود.
سنجری ادامه داد: در سال جاری همه دستگاه ها موظف هستند از طریق وزراتخانه های خود پیگری کرده و سهم استان را برای جلسه دیگر ارائه کنند.
وی گفت: دستگاه ها متناسب با این سرفصل و اولویت های کاری یک طرح جامع و کاملی با تعهد اشتغالی قابل ایجاد و با تفکیک شهرستانی ارائه کنند.
سنجری همچنین از دستگاه ها خواست تا بنگاه های تعطیل شده در حوزه کار خود را رصد کرده و به کارگروه منتقل تا بتوانیم برای آن برنامه ریزی کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد