همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

سرانه مصرف سم در محصولات کشاورزی به ازای هر نفر ۴۰۰ گرم است


  


عضو انجمن ارگانیک ایران با ابراز تاسف از اینکه مصرف سموم و کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی به یک معضل تبدیل شده است، گفت: در حال حاضر در کشور ما سرانه مصرف سم در محصولات کشاورزی به ازای هر نفر ۴۰۰ گرم است که این مهم لزوم گرایش به سمت محصولات ارگانیک را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در کرمانشاه، محمدرضا اردکانی در سمینار تولید و تجارت محصولات ارگانیک که با حضور اساتید انجمن ارگانیک ایران در محل اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه جنبش جهانی ارگانیک مورد توجه کشورهای مختلف است، اصلی ترین هدف کشاورزی ارگانیک را تولید غذای سالم عنوان کرد.

وی معتقد است: کشور ما می تواند با برنامه‌ریزی مناسب به یکی از کشورهای عمده تولیدکننده و صادرکننده محصولات ارگانیک در دنیا تبدیل شود.

اردکانی افزود: در شرایطی سلامت غذا به عنوان راهبرد اصلی در دنیای امروز مورد توجه قرار گرفته که به دلیل برنامه‌ریزی نادرست در بخش کشاورزی و مصرف بی رویه انواع سموم، علف کش‌ها و کودهای شیمایی، کیفیت محصولات این بخش مورد تهدید جدی قرار گرفته است.

این صاحب‌نظر عرصه کشاورزی ارگانیک با بیان اینکه محصولات ارگانیک، محصولاتی عاری از هرنوع مواد شیمیایی مصنوعی هستند، گفت: کشاورزی ارگانیک نوعی از روش تولید محصولات کشاورزی است که هماهنگ با طبیعت، محیط زیست و موجودات زنده است.

اردکانی در ادامه با بیان اینکه هنوز در کشور ما کشاورزی صنعتی به طور کامل اجرا نشده است، از این اتفاق به عنوان یک فرصت خوب در راستای تبدیل کشاورزی سنتی به ارگانیک یاد کرد.

کنترل آفات و بیماریها، افزایش حاصلخیزی خاک در طولانی مدت، تولید مواد غذایی سالم و مغذی، تقویت چرخه‌های بیولوژیکی و بهره گیری از منابع تجدید شونده از جمله مزایای پرداختن به کشاورزی ارگانیک است که اردکانی به آنها اشاره کرد.

وی با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت های کشور در بخش کشاورزی گفت: کشور ما می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب به یکی از کشورهای عمده تولیدکننده و صادرکننده محصولات ارگانیک در دنیا تبدیل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد