همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

به عصر هکر‌ها و هکتیویست‌ها خوش آمدید + اینفوگراف


  

تغییر اساسی که فن آوری ارتباطات و اطلاعات در جهان زیست بشر پدید آورده، منجر به تغییر ماهیت اساسی جنبه‌های زندگی اجتماعی نیز شده است. یکی از نمونه‌های بارز این تغییر و تحول در نهادهای زندگی اجتماعی، قدرتی است که این روز‌ها هکر‌ها در اجتماعات بشری در دست دارند؛ قدرتی که دولت‌ها به خوبی ظرفیت‌های آن را دریافته و از آن استفاده و حتی سوءاستفاده می‌کنند.
به گزارش «تابناک»، بی گمان دوران جدید، همان گونه که مانوئل کاستلز نام گذاشته است، عصر اطلاعات تلقی می‌شود؛ اما این تنها یک نامگذاری ساده نیست. عصر اطلاعات، عصری است که همه شئون و مناسبات اجتماعی با جنبه اطلاعاتی و مجازی خود شناخته می‌شوند.

از آنجایی که قدرت و مناسبات قدرت نیز یکی از مهم‌ترین و کانونی‌ترین نهادهای اجتماعات است، این نهاد نیز به مناسبت همین ویژگی و مشخصه (اطلاعاتی و مجازی بودن) تغییر ماهیت اساسی داده است. نمونه بارز این تغییر ماهیت را در جنگ‌های سایبری دولت‌ها و همچنین در پدیده‌های جدید همچون تروریسم سایبری می‌بینیم.

یکی از ظرفیت‌های اساسی در ساحت قدرت اطلاعاتی را باید در دست هکرهایی دانست که قانونی یا غیر قانونی به نفوذ و حمله به سیستم‌ها در سراسر جهانی می‌پردازند. امروزه هکر‌ها قدرت‌هایی هستند که حتی دولت‌ها به استفاده از آن‌ها در راستای سیاست‌های خود می‌پردازند.
به عصر هکرها و هکتیویست ها خوش آمدید + اینفوگراف

در اینفوگراف زیر، جدای از همه این مباحث، تلاش کرده‌ایم شمای کوچکی از آنچه به نام هکر و هکتیویست شناخته می‌شود و نحوه عمل و ظرفیت این پدیده را بررسی کرده و نمایش دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد