همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

جذب دانشجویان علوم تحقیقات در دکتری پژوهشگاه صنعت نفت


  

جذب دانشجویان علوم تحقیقات در دکتری پژوهشگاه صنعت نفت
تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی بین واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد و پژوهشگاه صنعت نفت با هدف استفاده بهینه و هم افزایی از توانمندی های طرفین برای شکل گیری مجموعه ای از طرح های پژوهشی، کاربردی و ملی به امضاء رسید.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدرضا جعفری نصر، مشاور رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، با تاکید بر اینکه الزامات و راهکارهای قانونی برای همکاری های بیشتر بین مراکز آموزشی و پژوهشی فراهم است، گفت: به دلیل قدمت و سابقه پژوهشگاه در سه حوزه بالادستی، پایین دستی و انرژی و محیط زیست در نفت بر آن شدیم تا به عنوان گام اول برای شروع پروژه‌ها و دوره‌های کوتاه مدت آموزشی مشترک تفاهم نامه‌ای با واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد به امضاء برسانیم.
جعفری نصر با اشاره به حضور اساتید و مسئولین دانشگاه علوم و تحقیقات در جلسات و شوراهای مختلف پژوهشگاه تصریح کرد: باید از توانمندی‌ها و پتانسیل های طرفین به نحو شایسته‌ای در راستای اهداف و سیاست های وزارت نفت که بیشتر معطوف به حوزه بالادستی نفت است، استفاده حداکثری کرد.
وی افزود: پس از انجام مذاکرات دو طرف، تفاهم نامه ای بین دکتر علی عباس پور، رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد و دکتر حمیدرضا کاتوزیان، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت به منظور انجام همکاری های مشترک و استفاده از امکانات دو جانبه این دو مرکز به امضاء رسید و برای اجرایی شدن آن مقرر شد کمیته مشترکی تشکیل شود.
این عضو هیئت علمی پژوهشگاه با اشاره به اینکه محورهای توافق شده بیشتر در حوزه بالادستی نفت است، اظهار کرد: انجام پروژه های دانشجویی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد، مشارکت در برگزاری دوره های کوتاه مدت و کارگاه های آموزشی نیز از جمله مفاد این تفاهم نامه است.
به گفته جعفری نصر انجام طرح ها و پروژه های پژوهشی ملی، استفاده از فرصت های مطالعاتی مصوب هیئت رئیسه پژوهشگاه، برگزاری سمینارها و همایش های بین المللی مشترک با توجه به زیرساخت های مشترک هر دو مرکز از دیگر موضوعات مورد توافق طرفین است.
دکتر جعفری نصر با اشاره به برگزاری سومین دوره دکتری پژوهشی در پژوهشگاه صنعت نفت، گفت: امیدواریم این دوره را به شکلی ساماندهی کنیم که با مشارکت واحد علوم و تحقیقات، دانشجویان بیشتری جذب این مرکز شوند.
وی محورهای فعالیت در چارچوب این تفاهم نامه را شامل حوزه بالادستی و توسعه میادین ، علوم زمین، اکتشاف و تولید ، حوزه پایین دستی و مهندسی شیمی ، انرژی و محیط زیست برشمرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد