همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

عدم دفن پسماندهای بیمارستانی در برخی از مراکز درمانی بروجرد


  رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: برخی مراکز درمانی شهرستان در دفن پسماندهای بیمارستانی، موارد اصولی را رعایت نکرده‌اند که با توجه به حساسیت موضوع باید ملزم به این کار شوند.

به گزارش فارس، امیر ساکت در جلسه هم‌اندیشی مسائل زیست محیطی شهرستان بروجرد که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اصل 50 قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست وظیفه‌ای عمومی است.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی حوزه فعالیت این اداره، نیازمند همکاری بیشتر سایر مسئولان در رصد و رفع مشکلات موجود هستیم.

ساکت خاطرنشان کرد: دفن بهداشتی زباله‌های بیمارستانی یکی از مهمترین مواردی است که همواره مورد توجه بوده و به عنوان تهدیدی بزرگ برای سلامت شهروندان محسوب می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد اظهار کرد: برخی مراکز درمانی شهرستان در دفن پسماندهای بیمارستانی، موارد اصولی را رعایت نکرده‌اند که با توجه به حساسیت موضوع باید ملزم به این کار شوند.

ساکت گفت: در بازدیدهای به عمل آمده از مراکز درمانی شهرستان توسط کارشناسان این اداره، برخی موارد تخلف مشاهده شده است که باید در اسرع وقت نسبت به رفع آنها اقدام شده و دفن زباله‌های بیمارستانی با رعایت موارد استاندارد اجرایی شود.

وی در ادامه با اشاره به وجود برخی مشکلات در دفن زباله‌های شهری، اضافه کرد: در صورتی که زمین محل دفن زباله‌های بروجرد به تملک شهرداری درآید، می‌توان با اجرای برنامه‌ریزی‌های مدیریتی، برخی مشکلات موجود در این زمینه را حل کرد.

ساکت بیان داشت: وجود برخی مشکلات قابل حل، دلیل موجهی برای نادیده گرفتن تامین سلامت شهروندان نیست.

وی ادامه داد: حراست از محیط زیست وظیفه‌ای است که بر دوش مسئولان و آحاد جامعه نهاده شده است، چرا که هرگونه اهمال در این زمینه تبعات عدیده‌ای را برای افراد جامعه به دنبال دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد