همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

بسترسازی اشتغال دانش‌آموختگان کشاورزی



معاون برنامه‌ریزی اشتغال و توسعه تشکلهای تخصصی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با تأکید بر لزوم کاهش تصدی‌گری‌های دولت برای ایجاد زمینه اشتغال دانش‌آموختگان گفت: اگر دولت از تصدی‌گری‌های خود در صدور مجوزها، توزیع نهاده‌ها و یا امور فنی مزارع بکاهد و صرفاً به مسائل حاکمیتی بپردازد، فضای ورود فارغ‌التحصیلان به بخش فراهم می‌شود.

 همایون دارابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی تنها زمینه اشتغال دانش‌آموختگان را فراهم می‌کند، افزود: اشتغال در این سازمان با به‌کارگیری دولتی و یا حقوق بگیری کاملاً متفاوت است و تنها ایجاد فضای کار برای اعضاء مطرح است.

وی تصریح کرد: این بسترسازی نیز زمانی معنا می‌گیرد که دولت تصدی‌گری‌های خود را کنار گذاشته و از این طریق با ورود بخش خصوصی به عرصه، زمینه اشتغال فراهم شود.

معاون برنامه‌ریزی اشتغال سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه در رابطه با اشتغال اعضاء سازمان، تفاهم‌نامه و قوانین مختلفی ازجمله قانون افزایش بهره‌وری، نظام جامع دامپروری و… در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در حال حاضر صدور مجوزهای دام، طیور، آبزیان، قارچ، گلخانه، کلینیک‌های گیاه‌پزشکی، شرکت‌های فنی – مهندسی و… توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی انجام می‌شود که این هم فرصتی برای مهندسی شدن امور است و هم زمینه اشتغال بخشی از فارغ‌التحصیلان را ایجاد می‌کند.

دارابی تأکید کرد: همچنین واحدهای صنعتی و نیمه‌صنعتی نیز برای دریافت مجوز باید کارشناس فنی را معرفی کنند که این خود نیز به اشتغال اعضاء سازمان منتج می‌شود.

وی یادآور شد: در ارزیابی‌های زمین و امکانات هم طرح تهیه شده از سوی اعضاء خواهد بود که علاوه بر اشتغال‌زایی مستقیم از طریق به‌کارگیری کارشناسان فنی برای عده‌ای از دانش‌آموختگان نیز به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی خواهد شد.

لزوم یکپارچه‌سازی قوانین در قانون تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی

معاون برنامه‌ریزی اشتغال سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه اصلاحیه قانون تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی در کمیسیون کشاورزی در دست بررسی است، اظهار داشت: بخشی از اصلاحات صورت‌گرفته در این قانون در حوزه وظایف و اقدامات و بخشی در حوزه‌های مربوط به عضوگیری، آموزش و رتبه‌بندی است که با رفع اشکالات و ابهامات این موارد، سایر قوانین نیز باید تحت یک قانون جامع قرار گیرند.

به گفته دارابی، در برخی مواد قانون پیشین مانند مجامع عمومی و… ابهاماتی وجود داشت که در طرح اصلاحیه مورد بازنگری قرار گرفت همچنین شرح وظایف شورای مرکزی، رتبه‌بندی و… نیز اصلاح شده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با اصلاح قانون تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی، وظایف جدیدی نیز بر اساس قوانین مختلف اضافه شد که تمامی این موارد یکپارچه می‌شوند.

منبع

agri-eng.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد