همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

واگذاری تهیه نقشه به اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی


واگذاری تهیه نقشه به اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی

وزیر محترم وزارت جهاد کشاورزی، خواستار ابلاغیه ای مبنی بر عدم لزوم تهیه نقشه توسط نظام مهندسی ساختمان در امور کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران بنابر نامه شماره 020/33108 وزارت جهاد کشاورزی، وزیر محترم جهاد کشاورزی خواستار ابلاغیه ای مبنی بر عدم لزوم تهیه نقشه توسط نظام مهندسی ساختمان به کلیه استانداریها، فرمانداریها، بخشداریهای سراسر کشور جهت رعایت قانون و تسهیل در امور کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی شد.

 

براساس این گزارش متقاضیان پروانه تأسیس واحدهای دام و طیور از سوی بخشداریها به صورت اجباری به سازمان نظام مهندسی ساختمان جهت دریافت نقشه معرفی می شدند و این موضوع علاوه بر تحمیل هزینه های اضافی به متقاضیان و طولانی شدن زمان انجام کار، بر خلاف قوانین و مقررات اختصاصی بخش کشاورزی نیز می باشد. به همین جهت دکتر صادق خلیلیان وزیر محترم جهاد کشاورزی طی نامه ای به مهندس محمد نجار وزیر محترم کشور خواستار ابلاغیه ای مبنی بر عدم لزوم تهیه نقشه توسط نظام مهندسی ساختمان به کلیه استانداریها، فرمانداریها، بخشداریهای سراسر کشور جهت رعایت قانون و تسهیل در امور کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی شد.

 

گفتنی است براساس قانون نظام جامع دامپروری مصوب 7 مرداد 1388 مجلس شورای اسلامی و دستورالعمل اجرایی ماده (5) قانون مذکور، کلیه امور مربوط به صدور موافقت اصولی و پروانه های تأسیس و بهره برداری صنعتی و نیمه صنعتی و مشتمل بر امور اداری و اجرایی، تهیه طرح های توجیهی و تهیه نقشه های اجرایی، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی واگذار گردیده است.

 

به این ترتیب امور مربوط به تهیه نقشه واحدهای دام و طیور در حالی توسط اعضای حقیقی و حقوقی سازمان انجام خواهد شد که شورای سازمان استان پیشتر قراردادهای تیپ مربوط به مشاوران و پیمانکاران را تهیه و به واحد صدورپروانه ها ارجاء داده بود.



در همین زمینه


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد