همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

بزرگترین سایت تولید واکسن کشته طیور در کشور


رئیس موسسه رازی شعبه شیراز از تکمیل و تجهیز ساختمان تولید واکسن های کشته طیور به عنوان بزرگترین سایت تولید واکسن کشته طیور در کشور در آینده نزدیک خبرداد .

 

به گزارش ایانا دکتر محمدجواد مهربان پور با اعلام این خبر گفت: علیرغم تحریم های وارده این مرکز توانسته است در سالجاری ساختمان تولید واکسن های کشته طیور را به عنوان بزرگترین سایت تولید واکسن کشته طیور در کشور تکمیل و تجهز نماید .

وی ادامه داد: از حدود 4 ماه پیش عملاً تولید واکسن کشته روغنی دوگانه آنفلونزا و نیوکاسل به صورت نیمه مکانیزه آغاز گردیده که در حال حاضر 10 بچ از واکسن فوق تهیه و با تیتر بسیار خوب مورد تایید بخش کنترل کیفی موسسه رازی شیراز ، کرج و مرند قرارگرفته است .

مهربان پور خاطر نشان کرد: بزودی 8 بچ از واکسن ذکر شده وارد بازار خواهد شد و با تلاش هایی که درحال انجام است از این پس واکسن دوگانه با کیفیت بسیار مناسب توسط این شعبه تهیه و ارائه خواهد گردید و با بکارگیری کل ظرفیت سایت تولید واکسن های کشته در آینده نزدیک،کشور از واردات این واکسن بی نیاز خواهد شد .

این مقام مسئول تصریح کرد : هم اکنون در تلاشیم تا واکسن سه گانه نیوکاسل ، آنفلونزا و گامبرو را تهیه و ارائه نماییم که با تولید این واکسن کشته سه گانه ضمن ارائه خدمتی دیگر به صنعت طیور و مرغداری استان و کشور می توانیم از واردات آن نیز بی نیاز شویم .

رئیس موسسه رازی شعبه شیراز افزود: سالیانه در کشور حدود یک میلیارد قطعه جوجه ریزی انجام

می پذیرد که این تعداد جوجه ریزی نیاز به حدود 800 میلیون دز واکسن نیوکاسل و آنفلونزا دارد که بی شک با تولید این واکسن در شیراز و رسیدن به حداکثر تولید ، کشور از واردات این واکسن بی نیاز خواهد شد.

وی پیش بینی کرد سال آینده بیش از 100 میلیون دز از این واکسن تولید گردد .

دکتر مهربان پور در بخشی دیگر از سخنان خود به برخی از توفیقات حاصل شده در این موسسه نیز اشاره کرد و گفت: موسسه رازی شعبه شیراز جزء موسسات و سازمان های برتر کشور محسوب

می گردد که نه تنها زیان رسانی نداشته ، بلکه توانسته در طول سال ها ،خدمات تولیدی و تحقیقاتی ارزنده ای را نیز ارائه دهد .

وی ادامه داد: در بخش تحقیقات با عنایت به رسالت موسسه رازی درخصوص توسعه تحقیقات و با توجه به آزمایشگاه های مجهز و کادر علمی توانمند و اعضای هیات علمی و کارشناسان خبره در سطوح ph.D، دکترا و فوق لیسانس، این شعبه با انجام پروژه های مختلف علمی نتایج تحقیقات خود را در مجامع معتبر بین المللی علمی به ثبت رسانده است .

مهربان پور بیان داشت: در سالجاری اعضای هیئت علمی موسسه رازی شیراز بیش از بیست مقاله در ژورنال های معتبر بین المللی به چاپ رسانده اند و موفق به دریافت 4 گواهی ثبت اختراع نیز گردیده اند .

وی با بیان اینکه هم اکنون 22 فقره طرح تحقیقاتی در این موسسه در حال اجراست، گفت: این شعبه دارای آزمایشگاه ملی (نئوسپرا) می باشد که درکشور تنها موسسه رازی شعبه شیراز دارای این آزمایشگاه می باشد .

منبع

iana.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد