همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

افزایش 2 میلیون لیتر تولید بنزین


افتتاح فاز 3 پالایشگاه آبادان
افزایش 2 میلیون لیتر تولید بنزین
جام جم آنلاین: با حضور رییس جمهور مرحله دوم فاز سوم بنزین سازی پالایشگاه آبادان با ظرفیت تولید دو میلیون لیتر بنزین افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی نژاد بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) در جریان سفر به آبادان، با حضور در پالایشگاه این شهر مرحله دوم فاز سه طرح بنزین‌سازی پالایشگاه آبادان را افتتاح و مورد بهره برداری قرار داد.

رییس جمهور از بخش های مختلف این واحد بازدید کرد و با توضیح متخصصان و مسئولان در جریان چگونگی فعالیت های این پالایشگاه قرار گرفت.

با افتتاح این مرحله جدید، روزانه دو میلیون لیتر بنزین فوق سوپر با اکتان 94 و 95 به بالا (یورو 4) به تولیدات پالایشگاهی قدیمی ترین پالایشگاه کشور افزوده خواهد شد.

همچنین با راه اندازی مرحله اول فاز سه طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان در سال 90 که شامل واحد کت کراکر و واحدهای جانبی بود، روزانه چهار میلیون لیتر بنزین فوق سوپر با عدد اکتان 94 به بالا در این پالایشگاه تولید می شد که با راه اندازی مرحله دوم، تولید بنزین این پالایشگاه به روزانه شش میلیون لیتر افزایش خواهد یافت.

مرحله دوم فاز سه بنزین سازی پالایشگاه شامل سه واحد اسیدسازی، ایزومریزاسیون و الکیلاسیون است که خروجی واحد الکیلاسیون روزانه دو میلیون لیتر بنزین با کیفیت خواهد بود.

تست کامل این واحدها انجام شده و تولید بنزین در این سه واحد از چندماه گذشته آغاز شده است و هم اکنون تولید پایدار و مطمئن از این طرح در حال انجام است و بنزین فوق سوپر به مخازن ذخیره سازی پالایشگاه هدایت می شود.

مجموع سرمایه گذاری انجام شده در طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان 880 میلیارد تومان است که با راه اندازی کامل این طرح روزانه 100 تن گوگرد دانه بندی شده در این پالایشگاه تولید خواهد شد.

در این طرح علاوه بر بنزین محصولات جانبی دیگری نظیر پروپان نیز تولید می شود که در پتروشیمی ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رییس جمهور در جریان بازدید از بخش های مختلف این پالایشگاه دقایقی را در جمع کارگران و افراد شاغل در این پالایشگاه حضور یافت و از نزدیک با آنان به گفت و گو پرداخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد