همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

راه اندازی نخستین مرکز تولید بذور هیبرید در ایران



راه اندازی نخستین مرکز تولید بذور هیبرید در ایران توسط صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور

۴۱ هکتار زمین برای راه اندازی طرح ملی نخستین مرکز تولید بذور هیبرید در ایران اختصاص داده شد. به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، با اختصاص ۴۱ هکتار زمین در استان گلستان طرح ملی اولین مرکز تولید بذور هیبرید در ایران توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و با همکاری وزارت جهادکشاورزی، استانداری و جهادکشاورزی استان گلستان در آینده نزدیک راه اندازی می شود.

مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اعلام این خبر افزود: با توجه به سیاست کلی کشور در خودکفایی تولید محصولات و توسعه و پیشرفت در زمینه تولید ملی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی در راستای تحقق رسالت خود در جهت ارتقای سطح دانش، گسترش فناوری های جدید در کشاورزی، افزایش کمی و کیفی تولیدات بخش کشاورزی و همچنین ساماندهی امر اشتغال مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی اقدام به راه اندازی اولین مرکز تولید بذور هیبرید در ایران نمود.

سمیعی با اشاره به توافقات صورت گرفته برای کسب دانش فنی مورد نیاز برای تولید بذور هیبرید اظهار داشت: طی توافقات با یک شرکت ترکیه ای که ۳۷درصد بازار تولید بذر دنیا را در اختیار دارد، قرار است ظرف مدت سه سال دانش فنی تولید بذور را دریافت کنیم.

وی با اشاره به پیش بینی هزینه اجرای این طرح اظهار داشت: هزینه اجرای این طرح بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است و در صورت تصویب ردیف اعتباری از سوی وزارت جهادکشاورزی، این طرح از حمایت های ویژه وزارتخانه برخوردار می شود.

وی اجرای این طرح را در چهار فاز اعلام کرد و افزود: این طرح در چهار فاز مختلف شامل تولید بذور هیبرید، تولید نهال، تولید نشاء و تولید محصولات ارگانیک برای صادرات اجرا خواهد شد.

سمیعی واردات بذر در سال ۹۰ را ۷۵ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: با توجه به کمبود آب در کشور ناچار به گسترش تولیدات در فضای گلخانه هستیم و برای افزایش کیفی و کمی محصولات نیز نیازمند تولید بذور هیبرید هستیم. در حال حاضر حدود ۵۰۰ هزار نفر در گلخانه های مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه در خصوص میزان اشتغال زایی این طرح بیان داشت: با اجرای این پروژه حدود ۵۰۰ نفر اشتغال زایی مستقیم و حدود ۸۰۰ نفر اشتغال زایی موقت را پیش بینی می کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد