همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

احمدی‌نژاد و تحریک احساسات مردم


احمدی‌نژاد و تحریک احساسات مردم
جام جم آنلاین: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر افزایش حدود پنج برابری یارانه ها گفت:این صحبت رئیس جمهور چیزی جز تحریک احساسات نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در حاشیه جلسه علنی امروز( یکشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران از اظهارات شب گذشته رئیس‌جمهور انتقاد کرد و گفت: رئیس‌جمهور باید تسلیم قانون باشد چرا که در کشور ما همه باید خود را با قانون هماهنگ کنند.
 
وی اظهار داشت: سخن گفتن از افزایش پنج برابری مبلغ یارانه ها یعنی مردم را مقابل مجلس قرار دادن و معنا و مفهومش این است که رئیس  جمهور به  جای اینکه با مجلس صحبت کند با مردم حرف زده واین طور القاء کرده است که مجلس مقابل شما ایستاده است.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه مسلما هر کس وعده پول بدهد مردم از او استقبال خواهند کرد، گفت: ولی باید این کار مبتنی بر مسائل علمی و برنامه باشد و با یک پشتوانه نظری و عملی انجام شود.
 
وی گفت: اگر سال گذشته که 40 هزار میلیارد تومان یارانه به خانوارها داده اند نیمی از آن را به تولید می دادند چه اتفاقی می افتاد. کشورما ظرفیت بسیار بالایی در بخش تولید دارد و تورم نیز با اینکار مهار می شد.

نگاه جان کری به ایران

 سناتور "جان کری" در حالی جانشین "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه آمریکا می شود که یکی از مهم‌ترین پرونده‌های روی میز او، پرونده برنامه هسته‌ای ایران است.

به گزارش فارین پالسی، جان کری پیش از این، درباره این مسئله صحبت کرده است و از طریق مدارکی که توسط سایت "ویکی لیکس" فاش شده است، می‌توان فهمید که او چه روش دیپلماتیکی را در پیش خواهد گرفت.  در این مدارک طبقه بندی شده، او در حقیقت چگونگی برخوردش با این مسئله را تشریح می‌کند.

کری معتقد است: آمریکا به دنبال مذاکره جدی با ایران است و تلاش می‌کند مسیرهای جدیدی با درنظر گرفتن ملزومات آژانس بین المللی انرژی اتمی و دیگر منافع مشترک، برای برقراری ارتباط با تهران بگشاید؛ این منافع می‌تواند چگونگی برخورد با شبکه‌های قاچاق مواد مخدر، طالبان و حتی تجارت‌های غیرقانونی باشد.
 
این سناتور آمریکایی به امیر قطر گفته است که می‌ترسد ایران همچنان در این اندیشه باشد که با آمریکای ۱۹۵۳ رو به رو است؛ آمریکایی که تلاش می‌کند، دولت ایران را سرنگون کند.
 
جان کری به آل ثانی گفت: ایالات متحده تمایل ایران برای تبدیل شدن به یک بازیگر منطقه‌ای را به رسمیت می‌شناسد و خواهان مذاکره در این باره است که ایران چگونه قدرتی خواهد بود.

 خاورمیانه در یک قدمی جنگ

یک کارشناس مسائل خاورمیانه در آمریکا اعلام کرد که اظهارات مقام های ناتو در روزهای اخیر نشانگر وضعیت یک قدم تا جنگ گسترده و همه گیر است.

جف بلنکفورت کارشناس خاورمیانه و فعال رسانه ای در آمریکا  درباره شرایط و اوضاع حاکم بر منطقه خاورمیانه و به ویژه سوریه در گفتگو با مهر، می گوید: آنطور که از  اظهار نظرهای مقام های ناتو به ویژه در یکی دو هفته اخیر بر می آید تصمیم به جنگ، امری قطعی است.

بلنکفورت می گوید: مسلم است که جهان غرب و امپریالیسم تصمیم خود را برای مداخله ای دیگری در خاورمیانه با از بین بردن نظام حاکم سوریه گرفته است.

وی افزود: دبیرکل ناتو مدعی است که استقرار موشک های پاتریوت در خاک ترکیه برای مقابله با تهدیدهای سوریه است اما وی به این موضوع اشاره نکرد که چرا بلافاصله پس از طرح استقرار این سیستم ها به چنین کشف و شهودی رسیده است.

پیامد جنگ با ایران

محمدحسین صفار هرندی گفت: استراتژیست‌های آمریکا می‌گویند پیامد جنگ نظامی با ایران در روز نخست کشته شدن 30 هزار آمریکایی است.

به گزارش فارس ، صفار هرندی در همایش ناگفته‌های 9 دی در سالن همایش موسسه آموزش عالی علامه محدث نوری شهرستان نور بیان داشت: تصور دشمن از این تحریم این بود که دو نتیجه می‌گیرد، نخست پریشانی در مدیران کشور و به هم ریختگی آنان و نهایت عقب‌نشینی و یا اختلافات و پنجه به هم کشیدن و دوم گسترش اعتراض‌های مردمی علیه حکومت که با این محاسبات با تحریم جدید به سوی ایران آمدند.

وی ادامه داد: استراتژیست‌های آمریکا می‌گویند ایران اکنون می‌تواند دایره‌ای به شعاع دو هزار و 500 کیلومتر را آماج گسترده موشک‌های خود قرار دهد و پیامد جنگ نظامی با ایران در روز نخست کشته شدن 30 هزار آمریکایی است.

وی ابراز داشت: بنا به همان تحلیل‌ها گفتند که راه‌اندازی جنگ در عراق و افغانستان بدین جهت بود که ایرانی‌ها متوجه خطر شوند و دروازه را باز کنند، اما امروز با نگرانی از صدمات و خسارات به دنبال چگونگی خروج نیروها از این کشورها هستیم.

تلاش برای کاندیداتوری مشایی

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: با حکمی که رئیس‌جمهور برای مشایی صادر کرد، برخی از دوستان در مجلس به ما گفتند احساس کردیم بخشی از ظهور اتفاق افتاده است؛ از این رو دنبال این هستند که کسی مثل مشایی را نامزد کرده و صلاحیتش را به زور هم شده بگیرند و از این تلاش ناامید نیستند.

به گزارش فارس، محمدرضا باهنر در نشست جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری آینده سه قطبی خواهد بود، افزود: قطب اول اصلاح‌طلبان هستند، اگر چه کمرنگ باشد؛  قطب دوم دولت احمدی‌نژاد است،برغم اینکه می‌گویند دنبال این قضیه نیستند، اما دم خروس خیلی پیداست و با تکذیب نمی‌توان کاری کرد؛ با حکمی که رئیس جمهور برای مشایی صادر کرد، برخی از دوستان در مجلس به ما گفتند احساس کردیم بخشی از ظهور اتفاق افتاده است.

وی قطب سوم را اصولگرایان دانست و گفت: در اردوگاه اصولگرایان مقداری تشتت البته نه به معنای دعوا وجود دارد که با یکدیگر رقابت تعریف شده دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد