همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

نقش سوابق تحصیلی درآزمون دکتری


معاون وزیرعلوم اعلام کرد:
نقش سوابق تحصیلی درآزمون دکتری
جام جم آنلاین: معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، نقش سوابق تحصیلی و توان علمی داوطلبان در آزمون نیمه متمرکز دکتری را بسیار کلیدی و پررنگ دانست.

حسین نادری منش در پاسخ به برخی انتقادات به تصمیم اخیر وزارت علوم در یکسان سازی سهم مصاحبه و آزمون علمی در پذیرش دانشجویان دکتری آزمون 92، گفت: در آزمون دکتری، 50 درصد توان علمی و تخصصی افراد از طریق مصاحبه دانشگاه ها بررسی می شود، افزون بر آنکه 20 درصد سهم آزمون کتبی نیز مربوط به سوابق تحصیلی (معدل مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد) داوطلب است.

وی درمورد مخالفت برخی افراد با تستی بودن آزمون دکتری نیز توضیح داد: طراحی سووالات در سطح دوره دکتری به شیوه تستی کار سختی است و اگر ابزاری داشتیم که می توانستیم سووالات را به صورت اتوماسیون تصحیح کنیم و درعین حال، از دخالت افراد در تصحیح بکاهیم، حتما از فرآیندی که کاملا تستی نباشد، استفاده می کردیم.

نادری منش، استقبال و افزایش شمار داوطلبان آزمون دکتری به شیوه نیمه متمرکز را نشانه عدالت محور بودن آن ارزیابی کرد و گفت: افزایش تعداد داوطلبان آزمون دکتری از 130 هزار نفر در دوره اول آزمون نیمه متمرکز به 180 هزار نفر در آزمون دوم، به علت افزایش خروجی های مقطع کارشناسی ارشد است و انتظار می رود این آمار در آزمون پیش رو باز هم افزایش یابد.

وی با بیان آنکه با برگزاری آزمون نیمه متمرکز دیگر نیازی نیست هر دانشگاه به صورت جداگانه آزمون برگزار کرده و هزینه های زیاد و کارهای تکراری انجام دهد، گفت: یکی از دلایلی که آزمون به شیوه سراسری برگزار می شود، آن است که تعداد متقاضیان آنقدر زیاد است که تک تک دانشگاه ها از عهده کار برنمی آیند.(ایرنا)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد