همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

شرکتهای فنی مهندسی در بهبود اقتصاد کشاورزی نقش موثری دارند


شرکتهای فنی مهندسی در بهبود اقتصاد کشاورزی نقش موثری دارند   

چهارمین جلسه نمایندگان استانی انجمن های شرکت های فنی مهندسی کشاورزی 29 و 30 مهرماه در مشهد مقدس برگزار شد.
رییس امور تولیدی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی نهاد ریاست جمهوری گفت: شرکتهای فنی مهندسی کشاورزی می توانند در بهبود اقتصاد کشاورزی و ارتقای تولید در این بخش نقش موثری داشته باشند.
محمود ملکوتی خواه در نشست مدیران شرکتهای فنی و مهندسی کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور با نماینده دولت در این حوزه در مشهد افزود: امروز در بخش کشاورزی با چالشهایی مواجه هستیم که از جمله آنها اقتصادی نبودن کشاورزی برای کشاورزان و بهره برداران است.
وی تصدیگری دولت در بخش کشاورزی و نبود الگوی کشت مناسب را از مشکلات جدی در این حوزه دانست و گفت: در راستای حل چالشها و ارتقا توان تولیدی کشور نقش شرکتهای فنی مهندسی کشاورزی می تواند بسیار شاخص باشد.
او افزود: دولت نیز از فعالیت و حضور بخش خصوصی در بهبود و ارتقا تولید استقبال می کند لذا اقدامات حمایتی را نیز در این زمینه در برنامه دارد.
رییس امور تولیدی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی نهاد ریاست جمهوری همچنین خواستار همکاری بیشتر کارشناسان کشاورزی با بهره برداران و توجه به فعالیتهای تجاری در این حوزه شد.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هم در این نشست با اشاره به فعالیت دو هزار و 800 شرکت فنی مهندسی کشاورزی در سطح کشور گفت: با استفاده از این توان و ظرفیت می توان تحولاتی شاخص ایجاد کرد.
محسن موحدیان عطار افزود: تلفیق علم و تجربه در این مجموعه می تواند توان آنان را بالاتر برده ضمن آنکه حمایت شاخص و جدیتر دولت در تجهیز شرکتها کیفیت و بهبود تولید را در بخش کشاورزی به دنبال دارد.
در این نشست با حضور 30 نفر از نمایندگان شرکتهای فنی مهندسی کشاورزی و مدیران سازمانهای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، نمایندگان شرکتها توانمندیهای خود و موانع دولتی و غیردولتی در مسیر حضور و توسعه عملکرد در این بخش را ارائه کردند.
از جمله این مشکلات مباحث مربوط به قانونگذاری در این حوزه و تخصیص اعتبارات کلان بخش کشاورزی به بخشهای دولتی بدون توجه به حضور و نقش بخش خصوصی بود.
این همایش دو روزه با محوریت نقش شرکتهای فنی و مهندسی در تامین امنیت غذایی کشور و بررسی موانع موجود برای حضور موثر این شرکتها در عرصه تولید برگزار شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد