همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

پیام روز جهانی استاندارد 14 اکتبر 2012


پیام روز جهانی استاندارد 14 اکتبر 2012

ضایعات کمتر، نتایج بهتر – افزایش کارآیی با استانداردها

استانداردهای بین المللی از جمله استانداردهای ISO، IEC و ITU برای افزایش کارآیی بسیار با اهمیت می باشند. این مسئله با ورود به صف مقدم چالش های جهانی از جمله بی ثباتی و ناپایداری مالی، به معنای رقابت سازمان ها برای دستیابی به نتایج بهتر با ضایعات کمتر است.
به بیانی کاملاً ساده، کارآیی مبیّن توانایی برای نیل به اهداف از طریق اجرای فرآیندهایی جهت بهبود کیفیت محصولات یا خدمات با حداقل ضایعات، هزینه ها یا کار غیر ضروری است. کارایی به سازمان ها کمک می کند تا با کسب حداکثر سود اهداف سازمانی را تحقق بخشند که این امر برای موفقیت در چالش های کنونی و فضای اقتصاد رقابتی حیاتی می باشد.
در جهان بسیار رقابتی و پیچیده امروز، بررسی موضوع پایداری از منظر اقتصادی، محیطی و اجتماعی بدان معنا است که کارآمدی بیشتر برای کسب و کارها، حیطه وسیعی از اقدامات و موضوعات را در بر می گیرد. استانداردهای بین المللی ابزارهای قدرتمندی هستند که به سازمان ها جهت بهره برداری از امکانات بالقوه آنان در بازارهای جهانی کمک می کنند.
استانداردهای تدوین شده توسط کارشناسانی از سراسر جهان، حاصل تجربه برتر و هماهنگ بین المللی می باشند که برای اندازه گیری، مقایسه، افزایش کارآیی و کاهش ضایعات مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، استانداردهای بین المللی با تعیین ویژگی های مشترک، این امکان را فراهم می آورند تا محصولات، خدمات و فن آوری های عرضه کنندگان مختلف مانند قطعات یک پازل به طور مناسبی در کنار یکدیگر قرار گیرند.
استانداردهای بین المللی با حمایت از ساز و کارهای همکاری و قابلیت های سازگاری، پایگاهی استوار برای ایجاد نوآوری فراهم آورده و دسترسی بازار به محصولات جدید را تسهیل می نمایند. استانداردهای بین المللی به کشورها، سازمان ها، قانون گذاران و محققان اطمینان می بخشند با پرهیز از دوباره کاری می توانند به سرمایه گذاری در سایر اولویت ها بپردازند.
استفاده از دانش فنی پیشرفته در استانداردهای بین المللی، برای همگان از جمله کشورهای در حال توسعه قابل دستیابی بوده و به آن ها در حداکثر بهره گیری از منابع انسانی و مادی یاری می رساند. فرآیندهای کارآمد تجاری و صنعتی منتج از استانداردها، شرکت ها را برای حضور در عرصه رقابت جهانی و افزایش سرعت تولید با هزینه کمتر برای کسب بازارهای بیشتر توانمند می سازند.
به این ترتیب، استـانداردها به سازمان ها کمک می کنند تا ضمن تمرکز بر بهبود روش ها، نیازهای مشتریان را تامین نمایند. قانون گذاران می توانند استانداردهای بین المللی را به عنوان معیار پذیرش و مبنای تنظیم ارتباط بازار و مصرف کننده به کار گیرند و مصرف کنندگان اطمینان خاطر می یابند استانداردهای بین المللی به افزایش کارآیی موضوعات مورد اهمیت آنان همچون برچسب گذاری یا ایمنی محصولات می پردازند.
کلام آخر! استانداردهای بین المللی IEC، ISO و ITU نه تنها موجب درک مفهوم اقتصاد می شوند، بلکه با افزایش کارآیی، به افراد جامعه کمک می کنند تا برای بهره برداری مطلوب تر از منابع موجود و ایجاد دنیایی با ثبات تر مشارکت نمایند.
مترجم: فاطمه عرفانیان تقوایی معاون اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل- سازمان ملی استاندارد ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد