همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت از 21 مرداد آغاز می شود

ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت از 21 مرداد آغاز می شود
 معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران تاریخ ثبت نام داوطلبان دوره های آموزش الکترونیکی در مقطع کارشناسی ارشد برای نیمسال اول سال تحصیلی 92- 1391 را 21 تا 31 مردادماه اعلام کرد.
'محمد فتحیان' به خبرنگار  ایرنا گفت: داوطلبان تحصیل در کارشناسی ارشد مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه علم و صنعت باید علاوه بر داشتن شرایط عمومی، مدرک کارشناسی معتبر از یکی از دانشگاههای داخل یا خارج از کشور مورد تایید وزارت علوم داشته باشند و مدارک معادل قابل قبول نخواهد بود.
وی افزود: دانشجویان کارشناسی که حداکثر تا 31 شهریورماه امسال فارغ التحصیل می شوند نیز می توانند برای ثبت نام در این دوره ها اقدام کنند ضمن اینکه رشته تحصیلی مقطع کارشناسی داوطلبان باید با رشته مورد تقاضای آنان در کارشناسی ارشد تناسب داشته باشد.
فتحیان، داشتن سه سال سابقه کار پس از فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی با ارائه مدارک معتبر را از دیگر شرایط متقاضیان تحصیل در دوره های آموزش الکترونیکی در مقطع کارشناسی ارشد علم و صنعت عنوان کرد.
وی یادآور شد: داوطلبان می توانند از 21 تا 31 مردادماه به پایگاه اینترنتی مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه به نشانیhttp://vc.iust.ac.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را انجام دهند.
فتحیان زمان برگزاری آزمون ورودی این دوره ها را ساعت 9 صبح روز پنج شنبه، 16 شهریورماه 1391 عنوان کرد و گفت: این آزمون با هماهنگی سازمان سنجش آموزش کشور در محل دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.
وی ادامه داد: مواد آزمون در دو بخش عمومی و تخصصی هر رشته تهیه شده و سطح سوالات در حد مقطع کارشناسی خواهد بود و به پاسخهای غلط نیز نمره منفی تعلق می گیرد.
معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد که انتخاب و پذیرش نهائی دانشجو از میان شرکت کنندگان در آزمون و بر اساس مجموع امتیاز حاصل از آزمون و مصاحبه یا بررسی سوابق علمی و اجرائی به جای مصاحبه صورت می پذیرد.
براساس مجوزهای صادر شده از سوی وزارت علوم، پذیرش دانشجو در دوره های آموزش الکترونیکی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت ایران به صورت آموزش محور خواهد بود و دانشجویان آن نیاز به گذراندن پایان نامه ندارند.
طبق آیین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد، تعدادی از دانشجویان آموزش محور که به تشخیص گروه آموزشی مربوطه، حائز توانمندی های لازم باشند می توانند شیوه تحصیل خود را از آموزش محور به شیوه آموزشی- پژوهشی تغییر دهند.
دانشجویانی که شیوه تحصیل آنها به آموزشی- پژوهشی تغییر می یابد ملزم به اخذ، انجام و گذراندن پایان نامه مطابق قوانین و ضوابط دانشگاه هستند.
کلاسهای دوره های آموزش الکترونیکی عمدتا به صورت الکترونیکی تحت وب برگزار می شود اما برای هر درس به تشخیص استاد ممکن است چند جلسه حضوری نیز مطابق با تقویم آموزشی مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه در طول ترم برگزار شود اما برگزاری امتحانات در هر نیمسال به صورت حضوری خواهد بود.
دانشجویان دوره های آموزش الکترونیکی ملزم به پرداخت شهریه های ثابت و متغیر مطابق مصوبه هیات امنای دانشگاه هستند و امکانات خوابگاهی، تغذیه و سرویس های رفت و آمد به آنها تعلق نمی گیرد.
مدارک دانش آموختگان دوره های آموزش الکترونیکی همانند دوره های حضوری، قابل ترجمه و تایید است و منعی برای ادامه تحصیل دانش آموختگان آنها در مقاطع بالاتر وجود ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد