همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

تاریخچه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه لرستان


تاریخچه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه لرستان

دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه لرستان از سال 1374 با گشایش رشته شیمی کارشناسی ارشد آغاز و بعداز آن در سال 1379 رشته های زراعت، ریاضی محض و فیزیک در مقطع کارشناسی ارشد به آن اضافه گردیدند. در سال های 1381 تا 1384 موافقت ایجاد رشته های زیست شناسی علوم جانوری، ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عرب و مهندسی کشاورزی- علوم دامی کسب گردید.

همچنین در سال 1384 اولین رشته شیمی تجزیه وشیمی آلی در مقطع دکتری تاسیس شد. تا سال 1388 دانشگاه متولی 19 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری (شیمی) گردید. از سال 1389 تا کنون موافقت 19 رشته دیگر در مقطع کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای دامپزشکی رااخذ نموده است. از جمله این رشته ها می توان  فیزیک اتمی و مولکولی، حالت جامد، زمین شناسی چینه شناسی و فسیل شناسی، زمین شناسی- پترولوژی، آمار و کارشناسی ارشد رشته های مهندسی برق-قدرت، عمران-سازه، کشاورزی-توسعه روستایی مهندسی بیماری شناسی گیاهی، مهندسی منابع طبیعی-آبخیزداری، مهندسی کشاورزی-حشره شناسی، مهندسی اقتصاد کشاورزی، مهندسی خاکشناسی و مهندسی باغبانی را نام برد.

اکنون دانشگاه لرستان 36 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای و چهار رشته در مقطع دکتری شامل شیمی تجزیه،شیمی-آلی،شیمی-معدنی و فیزیک اتمی را تحت پوشش دارد.

شکل زیر نمودار رشد رشته های تحصیلات تکمیلی دردانشگاه لرستان را نشان می دهد.رشته های کارشناسی ارشد (.M.SC ) با رنگ قرمز و رشته های دکتری(.Ph.D) با رنگ سبز مشخص شده اند.


اهم وظایف و اختیارات

شورا به منظور تهیه و تدوین برنامه های آموزشی دوره های تحصیلات تکمیلی و پیشنهاد آن به شورای دانشگاه و کمک به امور اجرایی و فراهم آوردن امکانات مناسب در زمینه گسترش دوره های تخصصی با ترکیب معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه و معاونت پژوهشی دانشگاه و معاونان آموزشی دانشکده ها (نمایندگان تحصیلات تکمیلی) و مدیر خدمات آموزشی دانشگاه تشکیل میشود.

- همکاری با معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه جهت ایجاد زمینه های اجرای مصوبات شورای دانشگاه، تصمیمات هیات رئیسه دانشگاه و آئین نامه ها و برنامه های مصوب.

- تدوین و پیشنهاد تغییرات لازم در نحوه اجرای برنامه های درسی در چهار چوب ضوابط مصوب.

- بررسی آئین نامه های تحصیلات تکمیلی و اظهار نظر درباره آنها.

- پیشنهاد طرح های مناسب آموزش غیر رسمی کوتاه مدت و میان مدت و برآورد ظرفیت پذیرش دانشجوی جدید در دوره های تحصیلات تکمیلی و ارائه آن به شورای دانشگاه.

- بررسی کیفیت آموزشی دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه و ارزیابی نحوه عملکرد آموزشی اعضاءهیات علمی فعال در دوره ها و گزارش آن به شورای دانشگاه.

- بررسی پیشنهاد تاسیس رشته ها و دوره های تحصیلات تکمیلی جدید در دانشگاه.

- بررسی و اظهار نظر درباره موضوعاتی که شورای دانشگاه یا معاونت مرتبط  به شورا ارجاع می دهد.

- تصویب مقرراتی در مورد نظم بخشیدن به مراحل دفاع از پایان نامه های دانشجویی و انجام پایان نامه های دوره های دکترا، آزمونهای دکترا و امتحان جامع و...

- تصویب عناوین پایان نامه های تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا.

- انجام تمهیدات لازم درباره امتحان جامع دوره های دکتری (تائید هیات داوران، تائید نتایج امتحان و...)

- بررسی درخواست برگزاری آزمونهای دوره دکترا در رشته های مختلف و تائید نتایج این آزمونها.

- بررسی تغییر عنوان،جابجایی هزینه و ... مربوط به پایان نامه تحصیلی دانشجویان.

- بررسی درخواست تمدید سنوات تحصیلی و مهلت خاتمه پروژه دانشجویان.

- طرح پرونده های خاص برخی از دانشجویان و ارجاع به کمیسیون بررسی موارد خاص و انعکاس نتیجه کمیسیون به دانشکده مربوطه.

- هماهنگی با واحدهای ذیحساب و مدیریت امورمالی،مدیریت بودجه وتشکیلات ودانشکده های دانشگاه در خصوص تقسیم بندی انواع اعتبارات و بودجه های تخصیصی به دانشجویان،دانشکده ها و... در ارتباط با دوره های تحصیلات تکمیلی.

- همکاری با پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران به طور مستمر در خصوص ارسال لوح فشرده و یک نسخه کامل از پایان نامه های دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی.

تسویه حساب و ارائه پایان نامه به تحصیلات تکمیلی دانشگاه

دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری جهت تسویه حساب و تحویل پایان نامه می بایست مراحل ذیل را قبل از مراجعه به مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه انجام نمایند:

1 – مراجعه به سایت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران  به نشانی http://thesis.irandoc.ac.ir  و ثبت پایان نامه و اخذ کد رهگیری و ارائه آن  به کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشگاه جهت تأییدیه ثبت پایان نامه.

2 – دو حلقه CD که هر کدام حاوی موارد ذیل باشند:

الف: فایل کل پایان نامه به صورت Word

ب: فایل کل پایان نامه به صورت PDF

ج: فایل چکیده فارسی پایان نامه به صورت Word

د: فایل چکیده انگلیسی پایان نامه به صورت Word

ج: فایل چکیده فارسی پایان نامه به صورت PDF

د: فایل چکیده انگلیسی پایان نامه به صورت PDF

ر: اسکن صورتجلسه ارزشیابی پایان نامه

3 – حداقل 6 جلد صحافی شده از پایان نامه

4 – فرم تسویه حساب با واحدهای مختلف دانشگاه.


دانشگاه های بروجردولرستان

مشاهده مطالب مرتبط در همین زمینه
دسترسی سریع به بخش های سایت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد