همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline


سوالات آزمون دکتری نمره منفی دارد
همیار آنلاین به نقل  از جام جم آنلاین: مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که سوالات آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1391 برخلاف آزمون سال گذشته درصورت نوشتن پاسخ اشتباه، نمره منفی خواهد داشت.

حسین توکلی اظهار داشت: سوالات آزمون دکتری سال 90 به دو صورت تستی چهار گزینه ای و پاسخ کوتاه طراحی شده بود اما تمام سوالات عمومی و اختصاصی آزمون امسال تستی چهارگزینه ای خواهد بود.

وی افزود: در آزمون دکتری امسال برای هر پاسخ درست، سه نمره مثبت و به منظور جلوگیری از جوابهای حدسی و تصادفی برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی درنظر گرفته می شود.

توکلی با بیان اینکه به سوالات بدون پاسخ، هیچ نمره مثبت یا منفی تعلق نمی گیرد به داوطلبان توصیه کرد درصورت ندانستن پاسخ صحیح از دادن جواب تصادفی و حدسی به سوالات بپرهیزند.

وی خاطرنشان کرد: آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1391 در 9 گروه آزمایشی و 285 کدرشته امتحانی برگزار می شود که آزمون عمومی شامل سوالات زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی خواهد بود و سوالات اختصاصی هر رشته نیز مجموعه ای از درس های تخصصی هرکدرشته در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

به گفته مشاورعالی سازمان سنجش برای سوالات درس زبان انگلیسی آزمون دکتری، ضریب 2 و برای سوالات استعداد تحصیلی نیز ضریب 1 لحاظ می شود اما مجموعه درس های اختصاصی در این آزمون به عنوان یک ماده امتحانی و با ضریب 4 اعمال خواهند شد.

وی زمان توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه و برگ راهنمای شرکت در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 91 را از روز دوشنبه، 21 فروردین تا پنج شنبه، 24 فروردین ماه اعلام کرد.(ایرنا)


مشاهده مطالب مرتبط در همین زمینه


دسترسی سریع به بخش های سایت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد