همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

چهارمین همایش دو روزه علفهای هرز ایران


چهارمین همایش دو روزه علفهای هرز ایران از امروز در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) به نقل از سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی ؛ رئیس این کنگره در خصوص هدف از برگزاری این همایش گفت: انجمن علوم علف‌های هرز ایران هر دو سال یک بار همایش ملی فوق را برگزار و ضمن ارائه آخرین دستاوردهای علمی کشور در خصوص این رشته، تبادل نظر با متخصصین امر در جهت بهینه شدن تحقیقات و آموزش و مدیریت علوم علف‌های هرز در کشور به تبادل نظر می‌پردازند.

محمدعلی باغستانی محورهای این همایش را مدیریت غیرشیمیایی علف‌های هرز، بیولوژی و اکولوژی عف‌های هرز، مدیریت شیمیایی علف‌های هرز و پیامدهای مصرف سموم و کنترل بیولوژیک علف‌های هرز عنوان کرد.

وی در مورد دفتر انجمن علف‌های هرز ایران گفت: این انجمن با حمایت موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور در سال 1380 و با عضویت و همکاری محققین بخش تحقیقات علف‌های هرز آغاز به کارکرد.

وی اظهار داشت که همایش‌های کاربردی، تحقیقات کشور را تجزیه و تحلیل می‌کنند.

انجمن علف‌های هرز ایران نیز وظیفه دارد با دیدگاه کاربردی از انحرافات پژوهشی کشور جلوگیری نماید. وی از دیگر وظایف بسیار مهم انجمن ارائه مشاوره و ارائه نتایج فعالیت‌ها به نهادهای ذیربط مانند کمیسیون آموزشی مجلس شورای اسلامی، شورای انقلاب فرهنگی و ریاست جمهوری دانستند که این فعالیت‌ها حاصل تحقیقات و ارزیابی دانش علف‌های هرز، ارزشیابی وضعیت تحصیلی، آموزش مدرسین، پایان‌نامه‌ها و ... می‌باشد. یادآور می شود موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور یکی از برگزار کنندگان این کنگره ملی می باشد.


منبع خبرگزاری کشاورزی ایران -ایانا

سایت همیار آنلاین


مشاهده اخبار مرتبط

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد