همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

برگزاری گردهمایی شناسایی آفت شب پره مینوز گوجه فرنگی در شهرکرد

برگزاری گردهمایی شناسایی آفت شب پره مینوز گوجه فرنگی در شهرکرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرکرد گفت : گردهمایی شناسایی آفت شب پره مینوز گوجه فرنگی در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) ؛ ناصر واحد با اشاره به فعالیت این نوع آفت در سالهای اخیر در کشور و در استان گفت: هدف از برگزاری این گردهمایی آشنایی کشاورزان و گلخانه داران این شهرستان با نحوه مبارزه و جلوگیری از رشد آفت شب پره مینوز گوجه فرنگی است.

وی تاکید کرد : مبارزه با این آفت، بدون استفاده از سم و زیانهایی که برای گلخانه ها دارد فقط با روش های تله فرمونی، تله های نوری و کنترل علف هرز میزبان امکان پذیر است.

در این گردهمایی همچنین کارشناس حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مهندس شبانیان با بیان اینکه استفاده از فرمول جنسی به همراه تله های مناسب از رایجترین روش های ردیابی این آفت است، افزود: استفاده از تله های دلتا به همراه فرمون آفت، بازدید از گلها، میوه ها، برگهای گیاهان و مشاهده آثار مینوز بر روی برگها  از دیگر روشای مهم ردیابی این آفت است.

در این گردهمایی جلسه پرسش و پاسخ با حضور مسئولان مراکز جهاد کشاورزی شهرستا ن شهرکرد، گلخانه داران و کشاورزان این شهرستان برگزار شد.

لازم به ذکر است این آفت، بومی آمریکای جنوبی بوده و بخصوص در کشورهای آرژانتین، پرو، برزیل، بولیوی، ونزوئلا، اروگوئه، شیلی، اکوادر و پاراگوئه گزارش شده است که در سالهای اخیر از طریق نقل و انتقلات اندامهای گیاهی میزبان بخصوص میوه گوجه فرنگی، سیب زمینی به کشورهای اروپایی نظیر انگلستان، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و شمال آفریقا و بعضی از کشورهای آسیائی مانند ژاپن و اخیرا از کشور های همسایه کویت و بحرین گسترش یافته است.


مطالب مرتبط با موضوع


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد