همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

ثبت نام نخستین آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت در کشور آغاز شد


ثبت نام نخستین آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت در کشور آغاز شد   
 سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از شروع ثبت نام اینترنتی نخستین آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت در کشور خبر داد و افزود: ثبت نام برای نخستین بار به صورت اینترنتی و هماهنگ در سراسر کشور از دهم مهرماه جاری (فردا) آغاز و تا بیستم این ماه ادامه دارد. 
به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ' کوروش پرند' افزود: در راستای برنامه های عملیاتی سال جهاد اقتصادی، برای نخستین بار آزمون های ادواری متقاضیان سنجش مهارت به صورت هماهنگ و سراسری در کشور برگزار می شود که ثبت نام نخستین مرحله اجرای این طرح از دهم مهرماه آغاز می شود.
وی افزود : نخستین مرحله از این آزمون، در 25 حرفه به صورت همسان و هماهنگ در 20 آبان ماه در سراسر کشور برگزار و پیش بینی می شود بیش از 120هزار نفر در این آزمون شرکت کنند.
سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور درخصوص اهداف برگزاری آزمون های سراسری سنجش مهارت به صورت سراسری گفت: طرح برگزاری آزمون های سراسری سنجش مهارت با اهداف اطلاع رسانی جامع و ایجاد وحدت رویه، ارتقای کیفیت فرآیند سنجش مهارت ، اعتبار بخشی به تجارب فنی و حرفه ای افراد، بسترسازی تحقق دولت الکترونیک و توسعه و بهبود خدمت رسانی به مخاطبان اجرایی می شود که برنامه ریزی لازم برای برگزاری آزمون ادواری هماهنگ در 608 حرفه در 31 استان و 350 حوزه امتحانی انجام شده است.
وی درخصوص شیوه اجرای این طرح بیان داشت: برای ثبت نام این آزمون ها دفترچه آزمون واحد طراحی شده است که متقاضیان پس از دریافت دفترچه و کارت اعتباری از مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد می توانند از طریق پایگاه اینترنتی http://advari.irantvto.ir در حرفه موردنظر ثبت نام کنند.
پرندبااشاره به مراحل اجرای آزمون های ادواری سنجش مهارت گفت:آزمون هر حرفه شامل دو مرحله کتبی و عملی است که متقاضیان باید پس از ثبت نام در آزمون براساس جدول شماره یک دفترچه ثبت نامی آزمون با درج کد رهگیری و کد ملی کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.
وی ادامه داد: پس از آزمون کتبی و کسب نمره قبولی بر اساس برنامه زمانبندی مندرج در جدول شماره یک برای شرکت در آزمون عملی به حوزه های تعیین شده مراجعه کنند.
سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور درخصوص شرایط قبولی در آزمون های سنجش مهارت بیان داشت: حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی 50 از 100 و در آزمون عملی 70 از 100 است که شرط قبولی نهایی برای دریافت گواهینامه مهارت کسب حداقل نمره معدل 70 از 100 از طریق فرمول 70 ( نمره آزمون کتبی ضربدر 25درصد ) + (نمره آزمون عملی ضربدر 75درصد) است.
پرند پیرامون نحوه اعلام نتایج آزمونهای ادواری سراسری سنجش مهارت گفت: نتایج این آزمون ها حداکثر سه روز پس از برگزاری از طریق پایگاه اطلاع رسانی و سایر سامانه های اطلاع رسانی اعلام می شود که گواهینامه مهارت قبول شدگان نیز پس از طی مراحل قانونی صادر و مطابق برنامه اعلامی ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها توسط مرکز تشکیل پرونده تحویل متقاضی ، می شود.
وی افزود: ثبت نام اینترنتی مرحله دوم آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت یکم تا دهم دی ماه سال جاری است و آزمون کتبی این مرحله در تاریخ چهاردهم بهمن ماه امسال برگزار می شود.
سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به تشکیل ستاد پاسخگویی آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت گفت: درصورتی که متقاضیان ثبت نام با مشکلی برای ثبت نام اینترنتی آزمون سنجش مهارت مواجه شدند می توانند با شماره تلفنهای 66944123 ، 66941516 ، 66944088 ،66941264 ،
66434792 ، 66432867 و 66597008 تماس بگیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد