همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

پرسش و پاسخ های رایانه ای


پرسش و پاسخ
لطفا توضیح دهید وقتی ویندوز 7 را آپدیت می‌کنیم فایل‌های آن در چه پوشه‌ای از درایو ویندوز ذخیره می‌شود تا در صورت تعویض ویندوز، دوباره بتوانیم از همان آپدیت‌ها استفاده کنیم؟

این سوال در شماره‌های قبل پاسخ داده شده است، برای یافتن فایل‌های به روزرسانی ویندوز به پوشه c:\Windows\SoftwareDistribution مراجعه کنید.

لطفا توضیح دهید آیا آپدیت کردن درایورها همان اورکلاک است؟ و آیا هر دو کار ممکن است برای سخت‌افزارها ضرری داشته باشند؟

خیر، عمل اورکلاک مربوط به سخت‌افزار است و باعث می‌شود با تغییر Clock Rate قطعات رایانه بهره‌وری آنها را افزایش دهید (برای این کار شما نیاز به تغییر سخت‌افزاری ندارید، بلکه از رابط‌های نرم‌افزاری استفاده می‌کنید)، اما آپدیت درایور‌ها باعث می‌شود مشکلاتی که یک قطعه رایانه‌ای با بعضی از کارها یا بعضی از سیستم‌های عامل دارد برطرف بشود، به طور مثال ممکن است یک قطعه در ویندوز XP بدرستی کار کند و هیچ مشکلی نداشته باشد، اما در ویندوز ۷ مشکل داشته باشد. به همین منظور شرکت سازنده یک نسخه به‌روزرسانی از درایور‌های خود را بر مبنای ویندوز ۷ می‌دهد تا مشکلاتی که یک قطعه با ویندوز ۷ دارد، برطرف شود.

من با یک مشکل مواجه شدم و نمی‌دانم باید چه کار کنم. راستش وقتی من فایل‌های زیرنویس فارسی را اجرا می‌کنم به جای زبان فارسی، تعدادی اعداد و حروف می‌بینم. حتی با عوض کردن پلیر هم مشکل حل نمی‌شود. به همین دلیل من نمی‌توانم از زیرنویس فارسی استفاده کنم. خواهش می‌کنم مرا راهنمایی کنید.

این مشکل مربوط به نوع فرمت فایل‌های زیرنویس است که عموما با فرمت windows-1256 هستند و باعث می‌شود هنگام نمایش فیلم با مشکل روبه‌رو شوید. با تبدیل این فایل‌ها به فرمت Unicode این مشکل برطرف می‌شود. البته این کار قدری زمانبر است؛ اما آقای وحید نصیری برنامه‌ای برای تبدیل این فرمت‌ها نوشته‌اند که فقط کافی است فایل زیرنویس مورد نظر را به آن بدهید که برنامه آن را به صورت Unicode به شما خروجی می‌دهد. برای دانلود و اطلاعات بیشتر در مورد این نرم‌افزار به وبلاگ ایشان مراجعه کنید:

http:‌/‌‌/‌www.dotnettips.info‌/‌search‌/‌label‌/‌SubtitleTools

رایانه من آلوده به ویروسی بود که تمام پوشه‌ها را به صورت سیستمی مخفی و از آنها یک Shortcut ایجاد کرده بود. به دنبال از بین بردن ویروس، وقتی خواستم پوشه‌ها را از حالت مخفی بودن خارج کنم، مشاهده کردم که گزینه Hidden غیرفعال شده است. خواهش می‌کنم در این زمینه که چگونه این ویژگی(Hidden) را فعال و پوشه‌ها را از حالت مخفی خارج سازم، مرا راهنمایی کنید، با تشکر.

این ویروس‌ها با تغییرات در رجیستری ویندوز باعث می‌شود که گزینه‌های Hidden و Show hidden files در بخش Folder Option غیرفعال شود. برای اعمال تغییرات و فعال کردن این بخش‌ها، فایل‌های زیر را دانلود و آنها را اجرا کنید.

برای دانلود فایل می‌توانید به لینک زیر بروید:

http:‌/‌‌/‌azure3bt.persiangig.com‌/‌Click‌/‌Hidden.zip

مرورگر MOZILLA Fire fox را از اینترنت دانلود کرده‌ام، اما موقع نصب پیغام FILE IS CORRUPT را نشان می‌دهد. لطفا مرا راهنمایی کنید با تشکر.

این پیغام به این دلیل است که فایلی که دانلود کرده‌اید مشکل دارد و خراب است. ابتدا از معتبر بودن لینک دانلود خود اطمینان حاصل کنید، اگر مشکلی وجود نداشت دوباره نسبت به دانلود آن اقدام کنید. ترجیحا از سایت‌های معتبر یا از سایت خود Mozilla دانلود کنید. همچنین می‌توانید به سایت filehippo.com نیز بروید و دانلود کنید.

۱ ‌‌ـ‌ من روی‌ هاردم 3 سیستم‌عامل دارم: اکس‌پی، سون و لینوکس اوبنتو که در صفحه بوت هر سه نمایش داده می‌شوند. در صورت حذف لینوکس اوبنتو چگونه می‌توان نام این سیستم‌عامل را از صفحه بوت هم حذف کرد؟

۲ ‌‌ـ‌ لطفا برنامه‌ای برای افزایش سرعت اینترنت معرفی کنید.

در مورد سوال اول، همان طور که در شماره‌های قبل هم توضیح داده شده است شما می‌توانید از نرم‌افزار BCEdit استفاده کنید و سیستم‌های عامل مختلف را از فهرست Boot دستگاه خود حذف یا ویرایش کنید.

در مورد سوال دوم، برنامه‌ای که واقعا سرعت اینترنت شما را زیاد کند وجود ندارد. البته بعضی از برنامه‌ها هستند که با اخلال در شبکه ISP باعث می‌شوند به درخواست‌های شما سریع‌تر پاسخ داده شود و این امر باعث می‌شود شما احساس کنید سرعت اینترنت شما زیاد شده است. معمولا ISP‌ها این نرم‌افزارها را بسته‌اند و اگر شما از آنها استفاده کنید به شما هشدار خواهند داد.

علیرضا اسماعیل‌زاد: ۱ ‌‌ـ‌ لطفا برای پیدا کردن wall paper چند تا سایت معرفی کنید.

۲ ‌‌ـ‌ چگونه می‌توانم فیلم‌هایم را در فلش دیسکم کپی کنم تا با دستگاه‌های دی‌وی‌دی پلیر قابل پخش باشد؟

۳ ‌‌ـ‌ قوی‌ترین نرم‌افزار برای ساخت مولتی مدیا چیست ؟

۴ ‌‌ـ‌ از بین آنتی‌ویروس‌های بیت دفندر، کاسپریسکای و نود 32 کدامیک بهتر است؟

۵ ‌‌ـ‌ لطفا یک سایت خوب برای ترفند‌های ویندوز 7 و به طور کلی ترفند معرفی کنید.

در مورد سوال اول شما می‌توانید از سایت devianart.com یا از سایت مایکروسافت

http://windows.microsoft.com/en-US/windows/downloads/personalize/wallpaper-desktop-background

استفاده کنید. البته سایت‌های دیگری نیز وجود دارد، برای آشنایی با آنها عبارت Wallpaper را در google.com سرچ کنید.

در مورد سوال دوم، شما باید فیلم‌های خود را به فرمتی که قابل نمایش برای دستگاه DVD Player شما باشد تبدیل کنید. برای این کار باید ببینید دستگاه شما چه فرمت‌هایی را پشتیبانی می‌کند، سپس شما فایل‌ها را به آن فرمت‌ها تبدیل کنید. برای تبدیل می‌توانید از نرم‌افزارهای مبدل مانند any video converter یا Free Video converter استفاده کنید، هر دوی این نرم‌افزارها رایگان هستند. در مورد سوال سوم اگر واقعا می‌خواهید یک MutliMedia واقعی طراحی کنید و همه چیز آن مطابق نیاز و سلیقه خودتان باشد، می‌توانید از Adobe Flash استفاده کنید.

در مورد سوال چهارم، هر کدام از آنتی‌ویروس‌ها ضعف‌ها و قوت‌های خود را دارند و نمی‌شود گفت کدام بهتر است؛ اما سایت av-test.org در آخرین گزارش خود که مربوط به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۱ است به BitDefender: Internet Security Suite 2011 بالاترین رتبه را داده است.

برای سوال پنجم می‌توانید به لینک‌های زیر سر بزنید

http://www.techradar.com/news/computing-components/85-windows-7-tips-tricks-and-secrets-643861

http://techie-buzz.com/tips-and-tricks/ultimate-list-of-windows-7-tips-and-tricks.html

http://www.petri.co.il/windows-7.htm

۱ ‌‌ـ‌ اگر ممکن است درباره انواع نسخه‌های ویندوز XP و نحوه استفاده کاربران توضیح دهید.

۲ ‌‌ـ‌ مدتی است که دنبال لینکی از سایت مایکروسافت برای دانلود ویندوز XP (نسخه حرفه‌ای و فایل SETUP یا نصاب آن) می‌گردم؛ اما فقط لینک دانلود آپدیت سرویس پک سه آن وجود دارد و لینک دانلود فایل نصب بوتیبل یا همان CD ویندوز که در بیشتر مغازه‌های رایانه‌ای و فروش نرم‌افزار قرار دارد، وجود ندارد. اگر می‌شود یک لینک از سایت مایکروسافت را که فعال هم باشد و بشود از طریق آن ویندوز XP اوریجینال را دریافت کرد، برای استفاده بنده و امثال من معرفی کنید.

۳ ‌‌ـ‌ آخرین سوالم مربوط به این است که تاریخ عرضه ‌‌‌ XP -SP4 چه موقع است؟

ویندوز XP در 2 نسخه Home Edition و Professional Edition تولید شد، نسخه اول مربوط به کاربران خانگی بوده و امکانات Multi Media آن بیشتر است؛ اما نسخه Professional Edition مخصوص کاربران حرفه‌ای است. در مورد سوال دوم، شما می‌توانید فایل تورنت آن را از سایت‌هایی که فایل‌های تورنت را عرض می‌کنند دانلود کنید. البته با جستجو در سایت‌های ایرانی هم می‌توانید آخرین نسخه همراه به‌روزرسانی‌های آن را پیدا کنید.در مورد سوال سوم، فعلا تاریخ رسمی ‌از طرف مایکروسافت ارائه نشده، اما نکته حائز اهمیت این است که مایکروسافت دیگر قصد توسعه ویندوز XP را ندارد و تاریخ رسمی‌برای پایان پشتیبانی از ویندوز XP را ۸ آوریل ۲۰۱۴ مشخص کرده است. با این اوصاف بعید به نظر می‌رسد که نسخه بعدی SP برای ویندوز در راه باشد.

امیربهاالد‌ین سبط‌الشیخ


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد