همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

آغاز انتخاب رشته از روز دوشنبه


دفترچه‌های انتخاب رشته کنکور منتشر شد
آغاز انتخاب رشته از روز دوشنبه
جام جم آنلاین: معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته گفت: داوطلبان می‌توانند از روز شنبه دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته کنکور را از مراکز پستی کشور تهیه کنند.

سید جلال طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، همچنین اظهار کرد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نیز قرار دارد.

وی با اعلام این خبر که انتخاب رشته مجازین کنکور سراسری از 17 تا 23 مردادماه انجام می‌شود، افزود: داوطلبان می‌توانند براساس نمره و علاقمندی 100 رشته محل را انتخاب کنند.

وی با اشاره به تاثیر مثبت 25 درصدی سوابق تحصیلی برای کنکوری‌ها اظهار کرد: بر اساس مصوبه کارگروه ماده 4 برای کلیه داوطلبان مشمول، سوابق تحصیلی موجود به میزان حداکثر 25 درصد و به صورت تاثیر مثبت در آزمون سراسری آنان لحاظ می‌شود.

وی افزود: بر این اساس برای داوطلبان دو نمره کل یکی فقط با توجه به نمره آزمون سراسری و دیگری با ترکیب نمره آزمون سراسری و سوابق تحصیلی با تاثیر 25 درصد ساخته می‌شود و نمره کل بالاتر در کارنامه مرحله اول داوطلب لحاظ و ملاک گزینش داوطلب قرار می‌گیرد.

محدودیتی برای انتخاب رشته‌های نیمه متمرکز وجود ندارد         

طباطبایی با اشاره به امکان انتخاب 100 رشته محل گفت: محدودیتی برای انتخاب رشته‌های نیمه‌متمرکز از نظر تعداد وجود ندارد و داوطلبان می‌توانند در صورت تمایل به تعداد دلخواه کد رشته‌های نیمه‌متمرکز که واجد شرایط و ضوابط آن باشند را انتخاب کنند.

وی با بیان این‌که داوطلبان باید برای انجام انتخاب رشته شماره پرونده شماره کاربری، رمز ورود و همچنین کد رهگیری خود را داشته باشند، تصریح کرد: داوطلبان باید برای انجام مراحل بعدی این اطلاعات را تا پایان بهمن ‌ماه نگه دارند.

وی با بیان این‌که داوطلبانی می‌توانند رشته‌های تحصیلی مختلف اعم از متمرکز و نیمه متمرکز را انتخاب کنند که بر اساس کارنامه مجاز به انتخاب رشته در دوره موردنظر شده باشند، اظهار کرد: آن دسته از داوطلبانی که در دو و یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده و بر اساس کارنامه در هر کدام مجاز به انتخاب رشته شده‌اند باید کدرشته‌های مورد علاقه خود را بر اساس اولویت انتخاب کنند.

معاون سازمان سنجش تاکید کرد: با توجه به این‌که گزینش داوطلبان در کدرشته‌های انتخابی براساس نمره کل اکتسابی در زیرگروه‌ها و سایر ضوابط و شرایط انجام می‌شود، بنابراین باید اولویت کدرشته‌های انتخابی در فرم انتخاب رشته‌ بر اساس تقدم و ترتیب علاقه تعیین کنند.

وی با تاکید بر این‌که پذیرفته‌ شدگان دوره‌های روزانه اعم از رشته‌های متمرکز و یا نیمه متمرکز حتی با انصراف قطعی از تحصیل حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون سال آینده را ندارند،‌ خاطرنشان کرد: بنابراین به این دسته از داوطلبان توصیه می‌شود که در انتخاب رشته به تقدم علاقه توجه داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد