همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

افزایش هیئت علمی دانشگاه بوشهر به 200 نفر


افزایش هیئت علمی دانشگاه بوشهر به 200 نفر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس تفاهمنامه‌ای که با معاونت تحقیقات و فناوری وزارت علوم تدوین شده، افزایش اعضای هیئت علمی دانشگاه به 200 عضو در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، غلامعلی حیدری ظهر امروز در نشست کمیسیون راهبی پژوهش استان بوشهر اظهار داشت: افزایش اعضای هیئت علمی دانشگاه به منظور ارتقا سطح کمی و کیفی فعالیت‌ها در دانشگاه با جدیت در حال پیگیری است.
حیدری گفت:‌ در همین راستا براساس تفاهمنامه‌ای که با معاونت تحقیقات و فناوری وزارت علوم تدوین شده افزایش اعضای هیأت علمی دانشگاه به 200 عضو در دستور کار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: سه مرکز پژوهشی در استان داریم و اخیراً نیز مجوز ایجاد سه مرکز دیگر نیز صادر شده که با راه‌اندازی این مراکز شمار پژوهشگران مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی در استان به 78 پژوهشگر افزایش می‌یابد.
این مسئول با بیان اینکه با صدور مجوز برای ایجاد یک مرکز رشد موافقت شده است، ابراز داشت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سال گذشته با راه‌اندازی دو مرکز تحقیقاتی و تبدیل آنها به پژوهشکده از دانشگاه‌های موفق و برتر کشور بوده است.
حیدری اضافه کرد: برای دستیابی به سهم 85 درصدی محصولات سلامت دو سهم به این دانشگاه اختصاص یافته که فرصت مناسبی در عرصه سلامت و بهداشت برای استان به شمار میرود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر یادآور شد: در بخش‌های ثبت سالانه 280 ثبت در حوزه سلامت انجام می‌شود که انجام سه ثبت را این دانشگاه متقبل شده است.
حیدری عنوان کرد: این امر یک موفقیت بزرگ برای دانشگاه است و دانشگاه را در یک مسیر تولید علمی مطلوبی قرار میدهد.
وی بیان داشت: امروز دیگر از رکود علمی در این حوزه اثری نیست و بخش‌های مختلف در دانشگاه بویژه بخش پژوهشی رونق خوبی گرفته است.
این مسئول با بیان اینکه سال 90 سال شکوفایی آموزش در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است، یادآور شد: رشته پزشکی اجتماعی در مقطع دکترای تخصصی، پذیرش دانشجوی کارشناسی پیوسته بهداشت عمومی، کارشناسی ارشد رشته پرستاری، کارشناسی ارشد آموزش بهداشت از جمله اقدامات صورت گرفته برای توسعه آموزش در این دانشگاه بوده است.
حیدری با اشاره به افزایش 38 ردیف هیات علمی به تشکیلات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت‌های خوبی که در ارتباط با مجتمع ورزشی دانشگاه صورت گرفته امیدواریم این پروژه در هفته دولت افتتاح شود .
وی در پایان اذعان داشت: هر چه در بخش آموزش سرمایه‌گذاری داشته باشیم تاثیرات آن در بهداشت و درمان استان نمود بیشتری دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد