همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

تاریخ‌، نحوه‌ پرینت ‌ کارت‌ و محل رفع نقص کارت آزمون ‌ سراسری‌ 1390

اطلاعیه‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور در باره‌ تاریخ‌، نحوه‌ پرینت ‌ کارت‌ و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون ‌ سراسری‌ سال 1390

    ضمن‌ آرزوی‌ موفقیت‌ برای‌ خواهران‌ و برادران‌ داوطلبی‌ که‌ درآزمون‌ سراسری‌ سال 1390 ثبت‌ نام‌ نموده‌ اند، بدین‌ وسیله‌ به‌اطلاع‌ می‌رساند آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح پنج شنبه 9/4/90 ، داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنج شنبه 9/4/90 ، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه 10/4/90، داوطلبان گروه آزمایشی زبانهای خارجی در بعدازظهر جمعه 10/4/90 و گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح شنبه 11/4/90 در 315 شهرستان و بخش مختلف کشور (به شرح جدول شماره 1) برگزار خواهد شد.‌کارتهای‌ شرکت در آزمون ‌ برای‌ کلیه‌ داوطلبان‌  آزمون‌ سراسری‌سال 1390 از روز یکشنبه 5/4/1390 لغایت روز چهارشنبه 8/4/90 براساس‌ مندرجات‌ بند « الف‌» این‌ اطلاعیه‌ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان پس از پرینت کارت شرکت در آزمون، در صورت وجودنقص احتمالی می‌بایستی "مطابق بند «ب» این اطلاعیه"   به حوزه های رفع نقص کارت مندرج در جدول شماره 2 مراجعه نمایند.
    الف‌ - نحوه‌ و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون
       کارتهای‌ شرکت در‌ آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ گروههای‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ وفنی‌ ،علوم‌ تجربی‌ ، علوم‌انسانی‌ ،هنروزبانهای‌خارجی‌ از روز یکشنبه 5/4/1390 لغایت روز چهارشنبه 8/4/90 برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی 
    www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. لذا کلیه‌ داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ ‌ در آزمون‌، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به سایت اینترنتی سازمان مراجعه نموده و با وارد نمودن اطلاعات مندرج بر روی کارت اعتباری ثبت نام خود و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کد رهگیری و شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از کارت شرکت در آزمون تهیه نمایند.بدیهی است داوطلبانی که در 2 یا 3 گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند بایدعلاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه  آزمایشی دوم و یا گروههای آزمایشی دوم وسوم خود اقدام نمایند.بنابراین داوطلبان این آزمون برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید منحصراً به روش فوق اقدام و براساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون ، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. لذا کلیه داوطلبان باید شخصاً برای پرینت کارت شرکت در آزمون  اقدام نمایند.
    تذکر مهم : چنانچه هر یک از داوطلبان موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون نمی‌باشند و یا اطلاعات کارت اعتباری را در اختیار ندارند، لازم است با همراه داشتن کارت ملی و یا شناسنامه عکسدار شخصاً  از روز دوشنبه مورخ 6/4/90 لغایت روز چهارشنبه مورخ 8/4/90 از ساعت 8 الی 12 و 14 الی 18 به باجه رفع نقص حوزه ذیربط مراجعه نمایند.
    ب‌ - محل‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون 
       محل رفع نقص کارت شرکت در ‌آزمون‌کلیه‌داوطلبان‌گروههای‌آزمایشی‌علوم‌ریاضی‌وفنی‌، علوم‌ تجربی‌،علوم‌انسانی‌ ،هنر و زبانهای ‌خارجی‌ برمبنای‌ شهرستان‌ محل‌ اقامت‌فعلی‌ آنان‌ که‌ دربند 27 تقاضانامه‌ ثبت‌ نام‌ ، مشخص‌کرده‌اند به‌ شرح‌ جدول‌شماره‌ 1 و آدرس محل رفع نقص به شرح جدول شماره 2 می‌باشد.
    ج-درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد ، داوطلبان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند.
    1-با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون ، چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای  1 ،3، 4‌،7 ، 12‌، 13 ، 14 ، 15 ، 16 ، 18  ، 19 ،20 ، 21 و 23(شامل نام خانوادگی  و نام  ، سال تولد، شماره شناسنامه‌، سال اخذ و نوع دیپلم ، شماره ملی ، سری وسریال شناسنامه  ، محل تولد، شماره دانش آموزی، منطقه اخذ دیپلم ،  معدل کتبی نهایی دیپلم،  محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم  ، محل اخذ مدرک دیپلم ،  سال و محل اخذ مدرک دوره پیش دانشگاهی، استفاده از بورسیه آموزگار، کارمندی، مدرک کاردانی و رشته‌های ویژه فرهنگیان ) کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودند ،لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور در سایت سازمان و در قسمت ویرایش اطلاعات حداکثر تا تاریخ 11/4/90  مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند.
    تبصره1- داوطلبانی که سال اخذ مدرک دیپلم آنان سال 1384 به بعد می باشد چنانچه خواستار ویرایش اطلاعات مندرج در بندهای 1، 3 ، 4، 7، 12، 13، 15، 16 و 18 کارت شرکت در آزمون خود می باشند باتوجه به اینکه در زمان ثبت نام اولیه نسبت به تایید بندهای فوق اقدام و کد سوابق تحصیلی دریافت نموده اند دراین مرحله هرگونه ویرایشی درخصوص اطلاعات فوق انجام دهند، اعمال ویرایش اطلاعات منوط به هماهنگی سازمان سنجش و تایید اداره آموزش وپرورش محل اخذ مدرک دیپلم داوطلبان می باشد.
    تبصره2- داوطلبانی که سال اخذ مدرک دیپلم آنان سال 1383 و قبل از آن می باشد، چنانچه خواستار ویرایش سال اخذ مدرک دیپلم (بند7) کارت شرکت در آزمون خود به سال 1384 و بعد از آن می باشد درصورت انجام ویرایش، اعمال موارد ویرایش شده منوط به هماهنگی سازمان سنجش و تایید اداره آموزش وپرورش محل اخذ مدرک دیپلم داوطلبان خواهد بود.
    -  داوطلبان درصورتی که مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای 2 ، 6،  8 ، 9 و 10 (جنس، دین ، زبان خارجی، معلولیت و بهیار) کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودند ضروری است از روز دوشنبه 6/4/90 لغایت روز چهارشنبه 8/4/90 از ساعت 8 الی 12 و 14 الی 18 به نماینده سازمان  سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه نمایند.
    2-چنانچه سهمیه درخواستی داوطلبی غیر از سهمیه مناطق می‌باشد و در بند 17 کارت شرکت در آزمون سهمیه مناطق درج گردیده است لازم است به ترتیب ذیل  عمل نمایند:
    1-2-کلیه داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه های بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت اعلام مغایرت حداکثر تا تاریخ 16/4/90 به سایت اینترنتی ایثار به نشانی 
    www.isaar.ir مراجعه نمایند در غیراینصورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نمی‌باشد.
    2-2-سایر داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه (بجز داوطلبان مندرج در بند 1-2 فوق) برای روشن شدن وضعیت سهمیه خود به ارگان مربوطه مراجعه نمایند تا درصورت دارا بودن سهمیه ، مشخصات  ایندسته از داوطلبان از طریق ارگان مربوطه حداکثر تا تاریخ 20/4/90 در اختیار سازمان سنجش آموزش کشور قرار گیرد در غیر اینصورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل پذیرش نمی‌باشد.
    3-چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب  دارای اشکالاتی از جمله ، فاقد مهر بودن عکس ، واضح نبودن عکس و  . . . می باشد ضروری است  از روز دوشنبه 6/4/90 الی روز چهارشنبه مورخ8/4/90 از ساعت 8 الی 12 و 14 الی 18 با بهمراه داشتن 2 قطعه عکس 4  3 ، کارت ملی یا شناسنامه عکسدار به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص‌حوزه مربوطه مراجعه نمایندوموضوع را دنبال نموده تا مشکل برطرف گردد.
    4-چنانچه شماره داوطلب مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون چه به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا می باشد  ضروری است  از روز دوشنبه 6/4/90 الی روز چهارشنبه مورخ 8/4/90 از ساعت 8 الی 12 و 14 الی 18 به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه نمایند وموضوع را دنبال نموده تا مشکل برطرف گردد.
    5-دفترچه راهنمای شرکت در آزمون بهمراه کارت شرکت در آزمون بر روی سایت سازمان قرار داده می‌شود. ضمناً رشته‌های دارای شرایط خاص که به روش متمرکز دانشجو می پذیرند. نیز به طور جداگانه از روز 5/4/90 بر روی سایت سازمان قرارداده می‌شود. تا داوطلبان اینگونه رشته‌ها در صورت واجد شرایط بودن و  علاقه مند بودن براساس ضوابط مربوط حداکثر تا 16/4/90 نسبت به انتخاب رشته محلهای گروه آزمایشی مربوط که گزینش آنها به روش متمرکز و یا شرایط خاص صورت می‌گیرد اقدام و در فرم مربوط مشخص نمایند.
    6- آن دسته از داوطلبانی که در زمان ثبت نام آزمون موفق به اعمال بند موسسات غیرانتفاعی دانشگاه پیام نور نشده اند، با پرداخت مبلغ 34000 ریال بصورت الکترونیکی به وسیله کارتهای عضو شبکه بانکی شتاب ازطریق سایت سازمان سنجش نسبت به علامت‌گذاری بند فوق از تاریخ 5/4/90 لغایت 16/4/90 اقدام نمایند.
    د- تذکرهای‌ مهم‌ 
    1-در زمان حضور در جلسه آزمون ، همراه داشتن پرینت کارت  شرکت در آزمون ، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار  الزامی است .
    2-  درِحوزه های امتحانی صبحها راس‌ ساعت‌ 7.00 (هفت) صبح و بعداز ظهرها راس ساعت 14.30(دو و نیم بعدازظهر)  بسته خواهد شد و شروع فرآیند آزمون صبح ها راس‌ ساعت‌ 7.30 (هفت و سی دقیقه) و  بعد از ظهرها راس ساعت  15.00 (سه بعدازظهر) آغاز می گردد . لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درِ سالنهای امتحانی به حوزه امتحانی ممانعت بعمل خواهد آمد .
    3- هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار ، فقط چند مداد سیاه نرم پررنگ ،مدادتراش ، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.
    4-داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی  ، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه نت و یادداشت  و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند. بدیهی است که به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری که بخشی از آن در بند «هـ» آمده است ، رفتار خواهد شد.
    5ـ برای‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبان‌ متقاضی شرکت در آزمون گروههای‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌ تجربی‌، علوم‌ انسانی‌ و زبانهای‌خارجی‌ که‌علاقه‌مندی‌ خود را برای‌ شرکت‌ در آزمون‌ گروه‌ آزمایشی‌ هنر باگذاشتن‌ علامت‌ در ردیف‌ 45 تقاضانامه‌ ‌ اعلام‌ داشته‌اند، کارت‌ شرکت در آزمون‌ گروه هنر نیز جداگانه‌ صادر گردیده‌ است‌. این‌ دسته‌ازداوطلبان‌ لازم‌ است‌ پرینت کارت‌ شرکت در آزمون گروه‌ هنر را نیز علاوه‌ بر پرینت کارت‌ شرکت در آزمون ‌گروه‌آزمایشی‌ مربوط‌ ازطریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور ‌ دریافت‌دارند. بدیگرسخن‌ برای‌ این‌ قبیل‌ داوطلبان‌ دو کارت‌ شرکت در آزمون‌ صادرشده‌ است‌ که‌ لازم‌ است‌ پرینت هر دوکارت‌ شرکت در آزمون را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور ‌ دریافت‌ نمایند. 
    6ـ برای‌ آندسته‌ از داوطلبان‌ متقاضی شرکت در آزمون گروههای‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌،علوم‌ تجربی‌،علوم‌ انسانی‌ و هنر که‌علاقه‌ مندی‌ خود را برای‌ شرکت‌ در آزمون‌ گروه‌ آزمایشی‌ زبانهای‌ خارجی‌ نیز با گذاشتن‌ علامت‌ در ردیف‌ 46 تقاضانامه‌ مشخص‌ کرده‌اند، کارت‌ شرکت در آزمون گروه  زبانهای‌ خارجی‌ نیز صادرگردیده‌ است‌. این‌ دسته‌ ازداوطلبان‌ لازم‌ است‌ پرینت کارت‌ شرکت در آزمون گروه‌ آزمایشی‌ زبانهای‌ خارجی‌ را نیز علاوه‌ بر کارت‌ پرینت گروه‌ آزمایشی‌ مربوط‌ ازطریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور دریافت‌ دارند. به‌ دیگر سخن‌ برای‌ این‌ قبیل‌ از داوطلبان‌ دو کارت‌ شرکت در آزمون صادر شده‌ است‌ که‌ لازم‌است‌ پرینت هر دو کارت‌ شرکت در آزمون را ازطریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور دریافت‌ نمایند.
    7ـ برای‌ آندسته‌ از داوطلبان‌ متقاضی شرکت در آزمون گروههای‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌ تجربی‌ و علوم‌ انسانی‌ که‌علاقه‌مندی‌ خود را برای‌ شرکت‌ در گروه‌ هنر و همچنین‌ گروه‌ زبانهای‌ خارجی‌ با علامتگذاری‌ در ردیفهای‌ 45 و 46 تقاضانامه‌ مشخص‌ کرده‌اند، سه‌ کارت‌ شرکت در آزمون (یک‌ کارت‌ مربوط‌ به‌ گروه‌ آزمایشی‌ اصلی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌یا علوم‌ تجربی‌ و یا علوم‌ انسانی‌ و دو کارت‌ دیگر به‌ ترتیب‌ برای‌ گروه‌ هنر و زبانهای‌ خارجی‌) صادر شده‌ است‌. این‌ قبیل‌ ازداوطلبان‌ باید  پرینت هر سه‌ کارت‌ شرکت در آزمون را ازطریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور ‌ دریافت‌ دارند.
    8-داوطلبان دارای دیپلم کامل بهیاری و آن دسته از بهیاران شاغل که در آزمون سراسری سال 1390 در گروه آزمایشی علوم تجربی ثبت نام نموده‌اند علاوه بر پاسخگویی به دروس عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی مربوط، بایستی به دروس اختصاصی بهیاری نیز که در دفترچه شماره 3 درج گردیده، پاسخ دهند. وضعیت چنین داوطلبانی بر روی کارت شرکت در آزمون در قسمت بهیاری، کلمه «بلی» مشخص شده است.
    9ـ به‌ داوطلبان‌ نظام‌ جدید آموزش‌ متوسطه‌ گروه‌ آزمایشی‌ علوم‌ انسانی‌ که‌ عنوان‌ گواهینامه‌ دوره‌ پیش‌ دانشگاهی‌ نظام‌جدید آنان‌ علوم‌ و معارف‌ اسلامی‌ (کد18) می‌باشد و باتوجه‌ به‌ ضوابط‌ ، لازم‌ بوده‌ است‌ علاوه‌ بر دروس‌ اختصاصی‌ گروه‌ مذکــور،درس‌اصول، عقاید و فقه‌ را نیز امتحان‌ دهند توصیه‌ اکید می‌شود که‌ به‌ مندرجات‌ دفترچه‌ راهنما که‌ بهمراه‌ کارت‌ شرکت در آزمون ازطریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل دریافت‌ و پرینت می‌باشد توجه‌ نمایند. وضعیت‌ چنین‌ داوطلبانی‌ که‌ باتوجه‌ به‌ ضوابط‌ (از لحاظ‌ نوع‌ گواهینامه‌ دوره‌ پیش‌ دانشگاهی‌)، لازم‌است‌ درس‌ اصول‌، عقاید و فقه‌ را امتحان‌ دهند دقیقا" در دفترچه‌ راهنمای‌ شرکت‌ درآزمون‌  مشخص‌ شده‌ است‌.
    10- برای‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ یکی‌ از بندهای‌ 1یا2 یا 3 یا 4 و یا 5 ردیف‌22 (بند معلولیت) تقاضانامه‌ ثبت‌ نام‌ را علامتگذاری‌ نموده‌ و مدرک‌ مورد تایید از سازمان بهزیستی را نیز در زمان ثبت نام برای سازمان سنجش ارسال نموده اند در مقابل‌ عنوان‌ معلولیت‌ در کارت‌ شرکت در آزمون، نوع‌ معلولیت‌ درج‌ شده‌ است‌. چنانچه‌ داوطلبی‌ یکی‌ از بندهای‌ مذکور را علامتگذاری‌ ومدرک‌موردتاییدرانیز ارسال نموده ولی‌ در کارت‌ شرکت در آزمون وی عنوان معلولیت مشخص‌ نشده‌، لازم‌ است‌ مراتب‌ را سریعا" به‌ نماینده‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور مستقر در واحد رفع‌ نقص‌ اطلاع‌دهد تا قبل‌ ازبرگزاری‌ آزمون‌ وضعیت‌ وی‌مشخص‌ گردد.
    11-داوطلبان‌ مشمول‌ هریک‌ از بندهای 4 و 5 مندرج در بند (ج) و همچنین بند 10 مندرج در بند (د) فوق  لازم‌ است‌ قبل‌ از برگزاری‌ آزمون‌ وضعیت‌ خود رامشخص‌کرده‌باشند ، بدیهی‌ است‌ درحین‌ اجرای‌ آزمون‌ و بعداز آن‌ اقدامی‌ انجام‌ نخواهد شد.
    12- از آنجا که‌ براساس‌ ضوابط‌ آزمون‌ سراسری‌ سال 1390 منحصرا" آن‌ دسته‌ از داوطلبان‌ نظام‌ جدید آموزش‌ متوسطه‌ که‌ دارای‌مدرک‌ پیش‌ دانشگاهی‌ بوده‌ و یا دانش‌ آموز دوره‌ پیش‌ دانشگاهی‌ می‌باشند، مجاز به‌ ثبت‌ نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ سراسری‌بوده‌اند،بنابراین‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبان‌ نظام‌ جدید آموزش‌ متوسطه‌ که‌ به‌ دوره‌ پیش‌ دانشگاهی‌ راه‌ نیافته‌اند، مجاز به‌ شرکت‌ در آزمون‌ سراسری‌ سال 1390 نمی‌باشند و بدیهی‌ است‌ درصورت‌ شرکت‌ در آزمون‌ از گزینش‌ نهایی‌ حذف‌ خواهند شد.
    13-نکاتی مهم در خصوص دفترچه‌های سوال گروههای آزمایشی پنج‌گانه و شخصی‌سازی آنها:
    در آزمون سراسری سال 1390 به هر داوطلب در کلیه گروههای آزمایشی یک پاسخنامه و 2 دفترچه سوال ( آزمون عمومی«دفترچه شماره 1» و آزمون اختصاصی «دفترچه شماره 2») داده می‌شود. داوطلبان دارای دیپلم بهیاری و یا شاغل بهیار در گروه آزمایشی علوم تجربی و داوطلبان دارای مدرک پیش‌دانشگاهی علوم و معارف اسلامی در گروه آزمایشی علوم انسانی علاوه بر پاسخگویی به سوالات دفترچه‌های عمومی(دفترچه شماره 1) و اختصاصی (دفترچه شماره 2) می‌بایست به سوالات دفترچه اختصاصی  شماره 3 نیز پاسخگویی نمایند. داوطلبان در کلیه گروههای آزمایشی می‌بایست پاسخ سوالات دفترچه‌های عمومی و اختصاصی را در همان یک برگ پاسخنامه تحویل شده علامتگذاری نمایند.
     کلیه سؤالات آزمون عمومی (دفترچه شماره 1) و اختصاصی (دفترچه شماره 2) داوطلبان در هر یک از پنج گروه آزمایشی، شخصی‌سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد دفترچه آزمون وی درج گردیده است. این دفترچه‌ها دارای تنوع بوده و در انواع A، B، C و D تقسیم می‌گردند. پاسخنامه و دفترچه آزمون عمومی(دفترچه شماره 1) داوطلبان کلیه گروههای آزمایشی در یک بسته‌نایلونی و دفترچه‌های آزمون اختصاصی (دفترچه‌های شماره 2 و 3) نیز هریک در بسته‌های نایلونی جداگانه تحویل داوطلبان خواهد شد. لازم به توضیح است که دفترچه‌ مربوط به داوطلبان اقلیتهای مذهبی (غیراسلام) و یا متقاضی زبان غیرانگلیسی در کلیه گروه‌های آزمایشی در دروس عمومی، دفترچه مربوط به زبان تخصصی آلمانی و فرانسه در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی و دفترچه‌های شماره 3 در گروه آزمایشی علوم تجربی (سؤالات درس بهیاری) و در گروه آزمایشی علوم انسانی (سؤالات درس اصول عقاید و فقه) نیز شخصی‌سازی شده ومشخصات داوطلبان بر روی جلد دفترچه درج گردیده است.    
    هـ-  قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری
    ماده 5- تخلفات وجرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:
    الف- ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظه‌دار.
    ب- ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل :
    1- ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.
    2- تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون.
    3- ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی.
    ج- استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظه‌دار.
    د- کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سوالات.
    هـ- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیر مجاز از آنها.
    و- هرگونه تغییر غیرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.
    ز-افشای سوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو.
    ح- خرید یا فروش سوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.
    ماده 6- هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازاتهای زیر را درباره متخلفان دارند:
    الف- در مورد مشمولان بند (الف) ماده (5): اخطار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذیربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.
    ب- در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (5): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.
    تبصره- آراء هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (6) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها می‌باشد.
    ماده 7- در مورد مشمولان بندهای (د)، (هـ)، (و) (ز) و (ح) ماده (5) هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (000/000/10) ریا ل تا یک میلیارد (000/000/000/1) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌نمایند.
    ماده 8 – ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (5) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌گردد. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب می‌باشد.
    ماده 9- رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (6) و (7) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌گردد.
    ماده 10- در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازاتهای مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (6)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این صورت موسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی می‌باشند.
    ماده 11- چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی داوطلبی و سوابق تحصیلی وی مغایرتهای غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیأت بدوی می‌باشد.
    ماده 12- هر موسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی داوطلبان شرکت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌کند چنانچه در تخلفات ماده (5) مشارکت داشته باشد مجوز تاسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسوول آنها علاوه بر محرومیت دائمی از تاسیس و اداره این گونه مراکز به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم می‌شوند و چنانچه موسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد مجازات مدیران مسوول آنها حداکثر مجازات مندرج در ماده (6) می‌باشد.
    تبصره- در مورد آموزشگاههایی که فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذیربط مدعی‌العلوم نیز می‌تواند راساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.
         درخاتمه‌ اضافه‌ می‌ نماید که‌ واحد پاسخگویی‌ غیرحضوری‌ آزمون‌ سراسری‌ سال 1390 برای‌ کلیه‌ داوطلبان‌ همه‌ بغیر از روزهای‌ تعطیل‌ و در وقت اداری آماده‌ پاسخگویی‌ به‌ سوالات‌ می‌ باشد . لذا داوطلبان‌ درصورت‌ نیاز می‌توانند با شماره‌ تلفنهای‌  99-88923595 به‌ طور مستقیم‌ (واحد پاسخگویی‌ غیرحضوری‌آزمون‌ سراسری‌ سال‌  1390 با روابط‌ عمومی‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور) تماس‌ و یا با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی 
    www.sanjesh.org در میان بگذارند.

    دریافت جداول شهرستان و یا بخش محل اجرای آزمون و محل رفع نقص داوطلبان متقاضی شرکت در  آزمون سراسری سال 1390براساس شهرستان محل اقامت فعلی آنان در تقاضانامه ثبت‌نام فایل PDF

    نظرات 0 + ارسال نظر
    برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد