همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

سامانه شناسایی سایت ها و وبلاگ های سلامت کشور" راه اندازی می شود


سامانه شناسایی سایت ها و وبلاگ های سلامت کشور" راه اندازی می شود

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای تشکیل بانک اطلاعاتی سایت­های سلامت، سامانه sabt.behdasht.gov.ir را فعال خواهد کرد.

اولین جلسه کار گروه توسعه سایت های سلامت کشور با هدف توسعه فعالیت های فضای مجازی در آموزش و ارتقای سلامت جامعه، امکان دسترسی آسان به سایت ها در مواقع ضروری، ساماندهی و قانونمند کردن فعالیت های فضای مجازی در حوزه سلامت و توسعه کمی و کیفی سایت های سلامت کشور تشکیل شد.

      در این جلسه که با حضور مدیر کل آموزش و ارتقای سلامت، مدیران برخی از وب سایت­های مهم سلامت کشور، نماینده مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت و نماینده انجمن آموزش بهداشت برگزار شد، مهندس اسدی مشاور و مسوول فناوری های نوین دفتر با اشاره به جایگاه فضای مجازی در دنیا، از تشکیل کارگروه توسعه رسانه­های دیجیتال با اولویت کمیته فضای مجازی با عضویت متولیان امر و نمایندگان سایت های سلامت خبر داد و راه اندازی سامانه ثبت سایت های سلامت را راه کاری جهت هم افزایی و حمایت از سایت های سلامت عنوان کرد.

وی ادامه داد: توسعه کمی و کیفی سایت های سلامت کشور، ایجاد شبکه های اجتماعی سلامت، توسعه سیستم های شبکه ویکی در فضای سایبری، پالایش اطلاعات سایت­های سلامت توسط صاحبان سایت، ترغیب سایت های سلامت کشور در راستای تبدیل شدن به واحدهای حقوقی خصوصی برای جذب منابع و ماندگاری، هدایت منابع آموزشی وزارت بهداشت به سوی فضای دیجیتال و سایبری از اهداف اصلی تشکیل کمیته فضای مجازی است. وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای تشکیل بانک اطلاعاتی سایت­های سلامت، سامانه sabt.behdasht.gov.ir را فعال خواهد کرد. این سامانه به منظور ثبت اطلاعات سایت­های سلامت کشور بوده و از سایت هایی حمایت خواهد شد که در این بانک ثبت شده باشند.

گفتنی است در این جلسه که در معاونت بهداشت تشکیل شده بود، صاحبان سایت های حوزه سلامت، ضمن بیان تاریخچه ای از سایت، رنکینگ سایت، تیم محتوا و مشکلات پیش روی سایت­های خود، راه کارهای عملیاتی برای توسعه سایت­های سلامت ارایه دادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد