همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

بیکاری پنهان در بخش کشاورزی را دریابید

بیکاری پنهان در بخش کشاورزی را دریابید

رجایی مطرح کرد:

بیکاری پنهان در بخش کشاورزی را دریابید


تهران  - خبرگزاری کشاورزی ایران

گروه: مجلس

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار توجه بیشتر دولت به بیکاری پنهان در بخش کشاورزی شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایانا، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه زمانی که وزیر کار در صحن علنی مجلس حضور داشت، در خصوص مشکلات اشتغال در بخش کشاورزی توضیحاتی ارائه کرد.

عباس رجایی گفت: آمار و اطلاعات در بخش کشاورزی به لحاظ ماهیت این بخش چندان قابل اتکا نیست، آنچه مهم است این است که پایداری فعالیت در بخش کشاورزی را تضمین کنیم.

وی افزود: متاسفانه بیکاری پنهان را در بخش کشاورزی شاهد هستیم که مسئولان باید به آن توجه کنند. ما ایام بسیاری در سال را شاهد بیکاری کشاورزان هستیم. در گذشته صنعت فرش، ابریشم و صنایع دستی را به عنوان مکمل بخش کشاورزی داشتیم اما امروز این امر منسوخ شده و این صنایع به حوزه های دیگری منتقل شده اند. همچنین دولت راهکار روشنی برای فارغ التحصیلان کشاورزی ارائه نکرده است.

نماینده اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در صنایع تبدیلی هم برنامه روشنی نداریم و دولت باید همت جدی در این زمینه بگذارد. نقصهایی وجود دارد و باید راهکاری برای آن پیدا کرد. صنایع تبدیلی باید در محل تولید کشاورزی شکل گیرد، اشتغال وقتی مولد و پایدار می شود که خوشه های صنایع تبدیلی را شکل دهیم.

رجایی در بخش دیگری از سخنانش به واردات بی رویه محصولات کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع باعث شده که بخشی از تولید کشور نابود شود و کارخانجاتی مانند قند و شکر و پنبه با حداقل ظرفیت کار کنند.

وی تصریح کرد: در بحث هدفمندی یارانه ها موضوع مهم آن است که قانون به طور دقیق اجرا شود، در حالی که شاهد کاهش پرداخت یارانه در این بخش نسبت به سالهای گذشته هستیم، چگونه می توان انتظار داشت دامدار و مرغدار با نهاده های گرانتر تولید کند، اما حق افزایش قیمت شیر یا گوشت را نداشته باشد.

رجایی یادآور شد: در گلخانه ها 55 درصد هزینه های جاری شامل سوخت و انرژی می شود. امروز گلخانه دارها گرفتار بحث تولید شده اند و 100 هزار شغل در حوزه گلخانه ها تعریف شده است.

وی در پایان تاکید کرد: بسته های حمایتی دولت فراگیر نیست و باید به صورت جامع و کامل به بخش کشاورزی توجه شود./

 

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد