همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

تخلف در دریافت هزینه متفاوت از داوطلبان دکتری

سرورالدین خبر داد:
تخلف در دریافت هزینه متفاوت از داوطلبان دکتری
جام جم آنلاین: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر تخلف برخی از دانشگاه ها در خصوص اخذ هزینه متفاوت مصاحبه دکتری از داوطلبان، گفت: کار غیرقانونی دانشگاه ها در دریافت هزینه بیشتر از داوطلب، تک روی و عدم احترام به تصمیم جمعی است.

محمدحسین سرورالدین در گفتگو با مهر افزود: معاونان آموزشی دانشگاه ها در نشستی که همه دانشگاه ها در آن حضور داشتند حق الزحمه مصاحبه دکتری را به میزان 25 هزار تومان (250 هزار ریال) به تصویب رساندند.

وی با انتقاد از دانشگاه هایی که غیر از این مبلغ از داوطلبان مصاحبه آزمون دکتری تخصصی دریافت می کنند، گفت: مبلغ 25 هزار تومان توافق همه دانشگاه ها بوده است و این کار بسیار ناپسندی است که دانشگاهی غیر این از عمل کند.

سرورالدین خاطرنشان کرد: دریافت مبلغ غیر از 25 هزار تومان برای مصاحبه آزمون دکتری تخصصی سال 90 غیر قانونی است و این کار عدم احترام به تصمیم جمعی معاونان آموزشی دانشگاه ها است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: اگر دانشگاهی به این روش غیر قانونی کار کند تک روی کرده است و داوطلب می تواند از آنها شکایت کند چرا که حق ندارند بیش از 25 هزار تومان از داوطلب دریافت کنند.

برخی دانشگاه ها مانند دانشگاه تهران، هزینه 50 هزار تومانی برای شرکت در مصاحبه کنکور دکتری از داوطلبان دریافت می کند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در این زمینه اعلام کرده است: این مبلغ بر اساس مفاد مصاحبه از داوطلبان دریافت می شود و پیش از اعلام مبلغ 25 هزار تومان از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در شورای هیئت رئیسه دانشگاه تهران به تصویب رسیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد