همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

جزئیات توزیع استانی 5/2 میلیون شغل

جزئیات توزیع استانی 5/2 میلیون شغل

مشاور معاونت توسعه اشتغال وزارت کار با اعلام این‌که برنامه توزیع استانی اعتبارات ایجاد 5/2 میلیون شغل در سال‎جاری ارائه شده است، گفت: با مشخص شدن این برنامه، منتظر تأمین بودجه آن هستیم.
مسلم خانی در گفت‌وگو با مهر با تشریح جزئیات روش توزیع استانی ایجاد فرصت‌های جدید شغلی 5/2 میلیون نفری در سال جاری افزود: برای این منظور چندین شاخص را در نظر گرفته‌ایم که اولین مورد آن مزیت‌های رقابتی و نسبی در استان‌ها بوده است. 
وی اظهار داشت: این موضوع را که در هر استان در چه حوزه‌هایی می‌توان فعالیت کرد و اگر فعالیت کنیم در استان‌های مختلف چه کارهایی باید صورت گیرد، بررسی کرده‌ایم. 
خانی با اشاره به این‌که در نظر گرفتن مزیت‌های رقابتی استان‌ها برای اولین بار در برنامه ریزی‌های اشتغالی کشور به صورت جدی مدنظر قرار گرفته است، تصریح کرد: شاخص دوم در این بخش مطالعه جمعیت‌شناسی کارجویان بوده به نحوی که توزیع جمعیتی برای ما یک شاخص مهم بوده است. 
وی تأکید کرد: اما نکته بعدی ظرفیت منطقه و استان برای توسعه بوده است، مانند این‌که در لرستان ظرفیت‌های توسعه فراوان است اما به هر دلیلی ممکن است خیلی از ظرفیت‌ها فعال نشده باشد. بحث بعدی که در هدایت منابع و تسهیلات ایجاد 5/2 میلیون فرصت شغلی در سال جاری مدنظر قرار گرفته قدرت شبکه‌سازی است که در مشاغل خرد مورد توجه قرار دارد. 
وی ادامه داد: ممکن است اگر در مشاغل خانگی نتوانیم به سمت خوشه‌سازی حرکت کنیم توان فروش محصولات خود را نیز نداشته باشیم. در حال حاضر برای توزیع اعتبارات بین استان‌ها برنامه‌ریزی‌ها را ارائه کرده‌ایم و منتظر بودجه هستیم و خود استان‌ها نیز در حال توزیع بخشی و شهرستانی هستند. 
مشاور معاونت توسعه اشتغال و منابع انسانی وزارت کار در خصوص ایجاد یک میلیون فرصت شغلی جدید در سال جاری توسط تعاونی‌ها تصریح کرد: تعاون در این بخش یک ظرفیت است که خوشبختانه خیلی خوب نیز فعال شده است. 
خانی همچنین به عملکرد خوب وزارت تعاون اشاره کرد و اظهار داشت: بخش تعاون در این زمینه بخوبی در حال کار است و ما از این امکان برای خوشه‌سازی و شبکه‌سازی اقدامات اشتغالزایی استفاده خواهیم کرد. می‌توان گفت تعاون بهترین مسیری است که می‌توان به تحقق مشاغل جدید دست یافت.

منبع :

روزنامه ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد