همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

دبیرستان‌ها هنرستان می‌شوند

حاجی بابایی:
دبیرستان‌ها هنرستان می‌شوند
جام جم آنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت: همه دبیرستان ها باید به هنرستان تبدیل شود و این موضوع در برنامه پنجم توسعه تصویب شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، حمیدرضا حاجی بابایی در مراسم پایانی نخستین نمایشگاه متمرکز مشاغل افزود: تبدیل دبیرستان ها به هنرستان به این معناست که همه دانش آموزان دبیرستان باید مهارت فنی و حرفه ای بیاموزند.

وی با اشاره به اینکه بیش از70 درصد فارغ التحصیلان هنرستان ها در اولین فرصت سر کار می روند ، توسعه هنرستان ها را برنامه مهم وزارت آموزش و پرورش در تحول بنیادین اعلام کرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: یکی از عللی که بخش خصوصی نمی تواند در زمینه ایجاد هنرستان فعالیت کند ، تعریف ما از هنرستان و فعالیت آن است.

حاجی بابایی افزود: با این تعریف خود دولت هم نمی تواند در این زمینه درست فعالیت کند بنابراین باید فکر کنیم که در هنرستان چه کسانی را برای چه منظوری تربیت خواهیم کرد ؟

وی با تأکید بر لزوم تعریف صحیح و روزآمد از هنرستان ها گفت: باید زمینه فعالیت بخش خصوصی در این زمینه فراهم شود تا این بخش بتواند100 هنرستان در شهر تهران ایجاد کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رشد3 درصدی هنرستان ها در سال 89 افزود: اگر پارسال 12 هزار مهندس استخدام نمی کردیم و به هنرستان ها نمی فرستادیم این واحدها با مشکل مواجه می شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد