همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

تبدیل تصاویر سیاه و سفید به رنگی


تبدیل تصاویر سیاه و سفید به رنگی
برای تبدیل تصاویر سیاه و سفید به رنگی، نیاز به لابراتواری پیچیده و دستگاه‌هایی به اندازه کمد نیست! برنامه فتوشاپ را اجرا و عکس سیاه و سفید خود را در این برنامه باز کنید. نخست باید اطمینان حاصل کنیم که تصویر سیاه و سفید خود را می‌توانیم رنگی کنیم. برای این کار به مسیر زیر بروید:
Image-» Mode – RGB Color

حالا می‌توان هر رنگی را به تصویر اضافه کرد. برای این کار باید لایه‌های جدیدی از رنگ ایجاد کنیم و آن را روی لایه قبلی قرار دهیم. بیایید با روش سریعی شروع کنیم که پیاده‌سازی آن، نسبت به مهارت دشوارتر است.

برای این کار از ابزار کمان (کلید میانبر L) استفاده می‌کنیم که عملکردی مشابه ابزار خودکار (کلید میانبر P) دارد. برای این کار باید دور هر بخشی را که می‌خواهیم به رنگ خاصی در بیاید، انتخاب کنیم و سپس از طریق منوی Edit -» Fill آن را به رنگ دلخواه خود درآوریم. این روش هر چند سریع است،‌ اما دقت کافی ندارد و بعضا از روش دیگری که در ادامه خواهیم گفت، حوصله بیشتری نیاز دارد.

برای روش دوم، ابزار قلم‌مو (کلید میانبر B) را انتخاب کنید، یک لایه جدید روی تصویر ایجاد کرده و Blending Mode آن را Color قرار دهید. لایه خالی را گزینش کرده و سپس رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید. حالا بخشی از تصویر را که می‌خواهید رنگ شود، با ابزار قلم‌مو رنگ کنید. مشاهده خواهید کرد که رنگ ایجاد شده، به‌صورت شفاف است و فقط به جنس زیر خود (تصویر سیاه و سفید) رنگ می‌دهد و کاملا آن را نمی‌پوشاند.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر رنگی را انتخاب کنید، هنگام رنگ‌آمیزی کمی روشن‌تر به نظر می‌آید، بنابراین بهتر است برای به‌دست‌آوردن بهترین رنگ، رنگ‌های کمی تیره‌تر را انتخاب کنید و تا حد امکان دقیق باشید. هر کجا که به اصطلاح از خط خارج شدید، می‌توانید از ابزار پاک‌کن استفاده کرده و آن بخش را پاک کنید.

اگر رنگ انتخاب شده خیلی غلیظ است و چشم را می‌زند، می‌توان Opacity (شفافیت) لایه را کم کرد. با کم کردن شفافیت از شدت رنگ کاسته می‌شود.

بهتر است برای هر رنگ، یک لایه جدید با مشخصات گفته شده ایجاد کنید تا رنگ‌ها با یکدیگر ترکیب نشده و دقت لازم برای هر رنگ اعمال شود.

برای جزئیات بیشتر از ابزار ذره‌بین (کلید میانبر Z) استفاده کنید تا جزئیات ریز و کوچک را هم پوشش دهید. به عنوان مثال، چشم‌ها همواره یکی از نقاطی هستند که رنگ‌آمیزی آنها نیاز به دقت دارد چراکه ممکن است سفیدی چشم به رنگ دیگری در بیاید و شخص، مریض به نظر برسد.

همچنین در نظر داشته باشید که رنگ ممکن است در ابتدا قشنگ به نظر برسد، اما بعد از نشستن روی کار خودش را نشان می‌دهد و بعضا نیاز است میزان رنگ، نور یا شفافیت آن کم یا زیاد شود، برای تنظیم دقیق‌تر هر رنگ می‌توانید با فشردن کلید ترکیبی Ctrl+U می‌توان ابزار Hue/Saturation را باز کنید و رنگ دلخواه را دقیقا به دست آورید. در پنجره باز شده، نوار اول، رنگ را نشان می‌دهد، نوار دوم، شدت رنگ و سوم روشنی رنگ را تنظیم می‌کند.

محمدرضا قربانی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد