ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
اطلاعاتی که در سایت بانک از کاربر درخواست می شود: الف: شماره کارت: » عددی ۱۶ رقمی که روی کارت درج شده است؛ این عدد بصورت ۴ عدد، ۴ رقمی است. ب: رمز دوم یا رمز اینترنتی: » معمولا رمز اینترنتی( یا رمز دوم)، از طریق پایانههای خودپرداز بانک ها قابل تنظیم است. » کارتهایی که قابلیت پرداخت روی اینترنت ندارند، معمولا پس از تنظیم( تغییر) رمز دوم از طریق پایانههای خودپرداز فعال میشوند( البته برخی از بانک ها این امکان را در پایانههای خودپرداز نمیدهند و باید درخواست فعال شدن از توسط شعب بانک انجام شود) » در بانکهای خصوصی معمولا رمز دوم همان رمز کارت است. ج: CVV2: » معمولا عددی ۳ رقمی است که پشت کارت یا روی کارت درج شده است. » در کارت بانک صادرات، معمولا عددی ۴ رقمی است که روی کارت و بالای شماره کارت درج شده است. » در کارت بانک ملی، معمولا عددی ۴ رقمی است که پشت کارت چاپ شده است. د: تاریخ انقضا: » معمولا روی کارت درج شده است. » در برخی بانکها پس از تغییر رمز دوم از طریق دستگاه خودپرداز، در رسید چاپی که از دستگاه خارج می شود، تاریخ انقضا نیز درج میشود. » در کارتهایی که تاریخ صدور روی کارت درج شده، با افزودن ۵ سال به سال صدور، سال انقضا بدست میآید. ماه انقضا همان ماه صدور است. » لازم به ذکر است که معمولا این مورد اختیاری است. در موارد نمایش خطا، تلاش برای پرداخت با خالی گذاشتن این مورد می تواند سودمند باشد. چند توصیه: ۱- کارتهایی که در سایت بانک با پیغام خطای -پارامترهای ارسالی اشتباه میباشد- مواجه میشوند و از صحت اطلاعات وارده( شماره کارت، تاریخ انقضا و ...) اطمینان دارند، لازم است یکبار از طریق دستگاههای خودپرداز رمز اینترنتی خود را تغییر دهند. ۲- لازم به ذکر است که کارت بانکهای سامان، ملت، اقتصاد نوین، ملی، کشاورزی، صادرات، پاسارگاد، رفاه، سرمایه و ... که رمز اینترنتیشان( به شیوههایی که در بالا به آن اشاره شد) فعال شده باشد قابلیت پرداخت از طریق دروازه پرداخت بانک پارسیان و سامان را دارند. ۳- درصورتی که در پرداخت الکترونیکی با کارت های بانک های تجارت و سپه دچار مشکل شدید، به شعب بانک مربوطه مراجعه نمایید. ۴- کاربران میتوانند از کارت آشنایان و بستگان برای پرداخت استفاده کنند و هیچ اصراری بر یکسان بودن نام کاربر و مالک کارت نیست. ۵- میتوانید از کارتهای هدیه بانکها جهت پرداخت اینترنتی استفاده کنید. ۶- وجه کسر شده از حساب کاربرانی که برای پرداخت وجه اقدام نموده و در سایت دروازه پرداخت اینترنتی( سایت بانک) یا در این سایت با پیغام عدم موفقیت در پرداخت وجه مواجه شده ولی وجه از حسابشان کسر شده است، بصورت خودکار حداکثر تا ۴۸ ساعت، به کارت بازخواهد گشت. چنانچه طبق صورتحساب دریافتی از کارت خود اطمینان دارید که وجه به کارت عودت داده نشده است با مرکز تماس بانک مربوطه(دروازه پرداخت اینترنتی مورد استفاده) تماس بگیرید. » شماره تماس بانک پارسیان برای مسائل دروازه پرداخت پارسیان: ۲۲۶۶۱۷۰۰ الی ۲۲۶۶۱۷۰۶ » شماره تماس بانک سامان برای مسائل دروازه پرداخت سامان: ۸۸۳۴۲۴۱۳، ۸۸۳۴۲۴۱۶ و ۸۸۳۴۲۴۱۹ |