همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

ممنوعیت کار پزشکان دولتی در مراکز بخش خصوصی


نمایندگان مجلس در بررسی برنامه پنجم توسعه تصویب کردند

ممنوعیت کار پزشکان دولتی در مراکز بخش خصوصی

محاسبه حقوق بازنشستگی بر مبنای 5 سال آخر خدمت
در صورتی که نرخ رشد حقوق بیمه‌شدگان در 2 سال آخر خدمت بیش از رشد طبیعی باشد، مبنای محاسبه میانگین حقوق 5 سال آخر خدمت خواهد بود

با ادامه بررسی برنامه پنجم توسعه حاصل شد
مصوبات نمایندگان در روز کم‌شمار مجلس

خواندنی‌ها از خانه ملت
- تعدادی از نمایندگان مجلس از استان‌های لرستان و خوزستان و همچنین برخی اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور به خاطر اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در راستای احداث آزادراه خرم‌- زال تشکر کردند.
- رئیس مجلس شورای اسلامی نتایج انتخابات اخیر امریکا را بازتاب اقدامات دوگانه و موذیانه مقامات این کشور دانست. علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی دیروز مجلس تصریح کرد: دنیای امروز نیازمند ژست‌های تصنعی در سخنرانی‌ها نیست.

گروه سیاسی دهمین جلسه علنی مجلس با دستور کار ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه برنامه پنجم توسعه صبح دیروز با 91 صندلی خالی نمایندگان آغاز شد.
نمایندگان با بررسی ماده 36 لایحه برنامه پنجم توسعه اشتغال پزشکانی را که در استخدام پیمانی یا رسمی مراکز درمانی دولتی هستند، در مراکز درمانی بخش خصوصی، ممنوع کردند.
سایر شاغلان بخش سلامت به پیشنهاد وزارت بهداشت و تصویب هیأت وزیران مشمول حکم این تبصره خواهند بود. البته دولت باید به‌منظور جبران خدمات این دسته از پزشکان، تعرفه خدمات درمانی را در این‌گونه واحدها و مراکز متناسب با قیمت واقعی تعیین کند. بر این اساس، پزشکان در صورت مأموریت به بخش غیر‌دولتی، از شمول این حکم مستثنی هستند، مشروط به این‌که صرفاً از یک محل به میزان بخش دولتی و بدون هیچ دریافتی دیگر، حقوق و مزایا دریافت کنند.
همچنین با تصویب نمایندگان، فعالیت شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که برابر بند الف ماده 84 قانون برنامه توسعه چهارم با ادغام شورای غذا و تغذیه و شورای عالی سلامت تشکیل شده، در مدت اجرای برنامه پنجم ادامه می‌یابد.
نمایندگان مجلس همچنین صندوق بیمه را مکلف کردند در صورتی که نرخ رشد حقوق و دستمزد بیمه‌شدگان در 2 سال آخر خدمت بیش از نرخ رشد طبیعی باشد، حقوق بازنشستگی آنان را بر مبنای میانگین حقوق و دستمزد 5 سال آخر خدمت محاسبه و پرداخت کند. بر‌اساس مصوبه دیگری نیز، سربازان وظیفه و بسیجیان فعال تحت پوشش بیمه عمر و حوادث سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح قرار خواهند گرفت.
مجلس شورای اسلامی در ادامه تصویب کرد که در طول اجرای قانون برنامه پنجم توسعه 10 درصد خالص کل وجوه حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به بخش سلامت اختصاص یابد.

منبع

روزنامه ایران آبان 89

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد