همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

پایگاه اینترنتی "14 سکه" با هدف ترویج فرهنگ مهریه آسان


سیدمهدی صدری: این تشکل‌ها با دریافت 200 تا 600 هزار تومان خدمات ازدواج را به جوانان ارایه می‌دهند و ثابت کرده‌اند که می‌شود بدون نگاه خیریه‌ای، ازدواج‌های آسان را رقم زد.

مدیرکل امور تربیتی سازمان ملی جوانان از راه‌اندازی پایگاه اینترنتی 14 سکه با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ مهریه آسان خبر داد.
به گزارش پایگاه اطاع رسانی دولت به نقل از خبرگزاری تخصصی دین(شبستان)، سیدمهدی صدری مدیر کل امور تربیتی سازمان ملی جوانان، امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته ازدواج جوانان گفت: سازمان ملی جوانان عمده‌ترین نگاهی که بین سیاست‌های ستادی دنبال می‌کند، الگوسازی ازدواج با چهار شعار ازدواج آسان، آگاهانه، به هنگام و پایدار است.
صدری با اشاره به راه‌اندازی تشکل‌های مردم‌نهاد با عنوان کانون‌های "پیوند مهر" در این زمینه عنوان کرد: این تشکل‌ها با دریافت 200 تا 600 هزار تومان خدمات ازدواج را به جوانان ارایه می‌دهند و ثابت کرده‌اند که می‌شود بدون نگاه خیریه‌ای، ازدواج‌های آسان را رقم زد.
وی با بیان اینکه تهیه جهیزیه ساده رسالت دوم مؤسسات ازدواج‌های آسان است، بیان کرد: کانون‌های جهیزیه که از سال قبل راه‌اندازی شده است با مبلغ 700 هزار تومان تا یک میلیون تومان، ملزومات لازم برای تشکیل یک خانواده را به جوانان ارایه می‌دهند.
مدیر کل امور تربیتی سازمان ملی جوانان از راه‌اندازی پایگاه "14 سکه" به منظور تبلیغ و ترویج مهریه آسان در جامعه خبر داد و افزود: امسال سازمان ملی جوانان در راستای الگوسازی ازدواج آسان، مهریه آسان را در دستور کار قرار داده است. سازمان ملی جوانان قرار است رصد کند که از سال 79 تا 89 چه میزان از ازدواج‌هایی که با مهریه 14 سکه رقم خورده، به طلاق منجر شده است.
صدری با اشاره به مکاتبات سازمان ملی جوانان با اداره ثبت احوال ابراز داشت: ما درصدد هستیم که میزان مهریه‌های طلاق‌های محقق شده را احراز کنیم تا مشخص شود مهریه‌های سنگین چقدر توانسته است قوام زندگی را موجب شود.
وی شبکه شفا (فعالان ازدواج) را فراتر از یک تشکل دانست و ادامه داد: شبکه شفا در اصل یک تفکر است و هدف سازمان ملی جوانان این است که از بضاعت تشکل‌های مردم‌نهاد در موضوعات مختلف مچون ازدواج استفاده کند.
مدیر کل امور تربیتی سازمان ملی جوانان با بیان اینکه مؤسسه تحقیقاتی "حیات طیبه" در سال 86 پیرامون مسئله ازدواج در اصفهان تشکیل شد، بیان کرد: امروز این مؤسسه در 14 استان کشور شعبه دارد و در 10 بخش آموزش، مشاوره، تولیدات فرهنگی، مطبوعات و ای تی، رسانه، همسرگزینی، ازدواج آسان، پژوهش و سخنرانی ایده ارایه می‌دهد.
صدری ایجاد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج در استان‌ها را یکی از پیشنهادات سازمان ملی جوانان در زمینه ازدواج اعلام کرد و افزود: هر شهرستان، شهر و محله‌ای باید ذیل کانون‌های آن محله، مرکز مشاوره ازدواج متناسب با فرهنگ ملی، مذهبی و بومی داشته باشد.
گفتنی است، نشست اعلام برنامه‌های هفته ازدواج جوانان، 24 مهر با حضور رئیس ستاد بزرگداشت این هفته در محل سازمان ملی جوانان برگزار شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد