همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

لزوم تلاش برای حذف شرکت های پیمانکاری تامین نیروی انسانی


وزیر کار و امور اجتماعی گفت:‌ تلاش کرده ایم تا شرکت های پیمانکاری تامین نیروی انسانی را حذف کنیم که در این زمینه هم مصوبه هیات دولت و هم دستور صریح ریاست جمهوری و هم پیگیری های جدی و مستمر وزارت کار را داریم.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر، عبدالرضا شیخ الاسلامی در حاشیه بهره برداری از سالن دو منظوره مجموعه ورزشی فرهنگی کارگران تهران در مصاحبه با خبرنگاران افزود: ما به همه ادارات کار و امورات اجتماعی در استانها و ادارات تابعه در شهرستان ها بخشنامه کردیم که اگر چنانچه گزارشی مغایر با این مصوبه دولت به آنها رسید حتما رسیدگی و برخورد کنند.

وی گفت:‌اگر کسی دستور رئیس جمهور و مصوبه دولت را اجرا نکند متخلف محسوب می شود و مستجوب پیگرد قانونی است.

شیخ الاسلامی افزود: برای جلوگیری از تخلفات در این زمینه وزارت کار دو بخشنامه صادر کرده است.

وی گفت: نخست اینکه دستگاه های اجرایی حق ندارند به شرکت های تامین نیروی انسانی وجهی پرداخت کنند و ذیحسابان این دستگاه ها اسناد مربوط به این پرداخت ها را امضاء نمی کنند مگر در موارد مستثنی که کارهای حجمی مانند حمل و نقل و فضای سبز انجام می شود.

شیخ الاسلامی افزود: برای جلوگیری از تضیع حقوق کارگران نیز قرار شد شرکت های مجاز نیز دو حساب بانکی افتتاح کنند.

وزیر کار و امور اجتماعی گفت:‌ در یکی از این حساب ها حق مدیریت خود را دریافت کنند که بین یک تا 5 درصد حسب نوع کاری که انجام می دهند و مفاد قرارداد متغییر است.

شیخ الاسلامی افزود: در حساب دیگری که مفتوح می کنند حقوق کارگران پرداخت شود که وزارت کار مطئمن شود که در جریان پرداخت و دریافت حقوق کارگران حداقل های قانونی رعایت شده و حقوق حقه کارگران به آنها پرداخت می شود.

وی گفت: مع الوصف اگر چنانچه کسی فکر می کند که در جایی تخلف صورت گرفته است،می تواند گزارش کند تا رسیدگی شود.

شیخ الاسلامی با اشاره به اینکه اخیرا با تصویب هیات دولت به عضویت کارگروه الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی درآمده است افزود: عضویت من در آن کارگروه برای این بود که پیوستن ما به سازمان تجارت جهانی آثار و تبعاتی در جامعه کار و تولید خواهد داشت و فضای کار و وضع اشتغال ما را تحت تاثیر قرار می دهد و باید مراقبت کنیم و مواظب باشیم که از این رهگذار آسیبی به جامعه کارگری و تولید کشور وارد نشود.

وزیر کار و امور اجتماعی گفت: بنده به نمایندگی از جامعه کارگری در آن کارگروه عضویت پیدا کردم که این مراقبت ها را داشته باشم که فرایند الحاق به گونه ای صورت گیرد که ما هیچ ضایعه ای نداشته باشیم و هیچ مشکلی برای جامعه کارگری و کارفرایی ما به وجود نیاید.


http://www.iribnews.ir/Default.aspx?Page=MainContent&news_num=253370

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد