همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

تسهیلات جدید سازمان نظام وظیفه برای مشمولان مقیم خارج از ایران


رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گفت: هفت کشور، برای مراجعه مشمولان مقیم خارج از کشور برای دریافت معافیت پزشکی تعیین شده است.

 

سردار سرتیپ سید حمید صدرالسادات در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره رسیدگی به درخواست معافیت پزشکی ایرانیان مقیم خارج از کشور افزود: در گذشته، این کار مستلزم حضور مشمول در کشور بود.

وی گفت: با اجرای طرح پیش بینی شده، پزشکان مورد تایید سازمان نظام وظیفه پس از طی کردن مراحل آموزش در هفت کشور کانادا، امریکا، انگلیس، امارات، سوئد ،آلمان و استرالیا مستقر می شوند و متقاضیان برای معاینات پزشکی به آنان مراجعه می کنند.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گفت: مدارک پزشکی این افراد، پس از ارسال به سازمان نظام وظیفه بدون حضور مشمول رسیدگی و در صورت داشتن شرایط، کارت معافیت برای متقاضی صادر می شود.

صدرالسادات افزود: معافیت کفالت نیز در گذشته فقط در تهران قابل رسیدگی بود، اما اکنون تسهیلاتی برای رسیدگی به پرونده این افراد، در شهرهای محل سکونت فراهم شده است.

وی همچنین درباره بکارگیری مشمولان تحصیل کرده در رشته تحصیلی آنان گفت: فلسفه انجام خدمت سربازی برای پاسداری از استقلال، آبرو و حیثیت مردم و کشور است و اولویت بکارگیری سربازان برای تامین امنیت عمومی کشور است، اما با توجه به مقررات موجود از توانمندی های سربازان استفاده می شود.

سردار صدرالسادات افزود: اکنون از برخی از تخصص سربازان استفاده می شود.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی درباره تعداد صدور معافیت در نیمه نخست امسال گفت: سالانه حدود 200 هزار معافیت در بخش های مختلف رسیدگی و صادر می شود.

سردار صدرالسادات با بیان اینکه مراحل اعزام مشمولان ساده شده است، گفت: مشمولان با مراجعه به 600 دفتر پلیس به علاوه 10 در کشور، می توانند هر نوع درخواست خود را درباره نظام وظیفه ارائه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد