همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی ارزان‌تر از سایر بخش‌های اقتصادی است

شماره مطلب

2041

18 مهر89

ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی ارزان‌تر از سایر بخش‌های اقتصادی است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی ارزان‌تر از بخش‌های صنعت و خدمات است.
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، علی‌اصغر عنابستانی در دیدار با کشاورزان و دامداران نمونه استان با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از بخش کشاورزی اظهار داشت: سیاست‌های تشویقی دولت برای کشاورزان علاوه بر افزایش سطح زیر کشت و تولید بیشتر، موجب رونق این بخش و تشویق نیروی کار جوان به سرمایه‌گذاری در این بخشیده است.
وی افزود: در صورتی می‌توان از امنیت غذایی جامعه دفاع کرد که زیرساخت‌های لازم برای توسعه بخش کشاورزی مهیا باشد.
عنابستانی ادامه داد: ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی ارزان‌تر از بخش‌های صنعت و خدمات است، به طوری که صنعت پنج برابر بخش کشاورزی و 7.5 برابر خدمات هزینه در بردارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری توسعه پایدار کشور را در گروی حمایت همه جانبه از بخش کشاورزی دانست و گفت: برهمین اساس لازم است تا کشاورزان با فناوری روز دنیا برای استفاده بهینه ازمنابع آب و خاک آشنا شوند.
وی افزود: در صورتی می‌توان به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی امیدوار بود که دانش فنی و تحقیقات علمی جدید وارد مزرعه شود.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: این استان با 276 هزار اراضی زیر کشت آبی و دیم، سالانه 750 هزار تن محصولات زراعی و 134 هزار تن محصولات باغی تولید می‌کند.
صفدر نیازی افزود: این استان مقام اول در تولید بادام آبی و سوم در تولید گندم کشور را دارد.
وی با بیان اینکه افزایش راندمان آبیاری در استان از اهداف پیش روی سازمان جهاد کشاورزی است، خاطر نشان کرد: راندمان آبیاری در استان 40 درصد است و در راستای افزایش راندمان آبیاری، سازمان اقدامات موثری انجام داده است که از جمله می‌توان به توسعه و تجهیز سالانه 5 هزار هکتار از اراضی به آبیاری تحت فشار اشاره کرد.
نیازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشاورزان چهارمحال و بختیاری در تولید گندم، سیب زمینی، حبوبات، سیب درختی، هلو، بادام، شیلات و آبزیان و دام و طیور فعالیت می‌کنند.

منبع بازارکار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد