همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

رویکردها در کشاورزی استفاده از ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال پایدار


یک کارشناس کشاورزی:
رویکردها در کشاورزی استفاده از ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال پایدار باشد
یک کارشناس کشاورزی با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت کشاورزی در ایجاد اشتغال پایدار گفت: ضروری است تا رویکرد دولت در موضوع کشاورزی، استفاده از ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و برنامه‌ریزی راهبردی در بخش کشاورزی برای ایجاد اشتغال پایدار باشد.
سید اسماعیل موسوی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، به رویکرد جدی دولت در بحث کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: دولت با رویکرد کاملاً کاربردی به دنبال استفاده و بهره‌وری بیشتر از ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی بوده و هم با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی شده و هدفمند ایجاد ظرفیت‌های جدید در بخش کشاورزی را در دستور کار خود دارد.
وی راه‌اندازی پایانه صادرات محصولات کشاورزی، پایانه شرکت حمل و نقل بین‌المللی کانتینری، تقویت گمرک استان و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی را از اقدامات استان در راستای توسعه صادرات عنوان کرد و افزود: آن گونه که اعلام شده، در چند ماه آتی نمایشگاه محصولات غذایی و کشاورزی در ریاض برگزار خواهد شد که استان نیز برای معرفی محصولات کشاورزی قابل رقابت در بازار‌های جهانی و با کیفیت خود در این نمایشگاه حضور فعالی خواهد داشت.
عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان زنجان، فراهم شدن امکان صادرات محصولات کشاورزی را امیدی تضمین شده برای کشاورزان عنوان کرد و یادآور شد: صادرات ضمن آنکه باعث ارتقای کیفیت تولیدی و افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی است، امید تضمین شده و پایداری برای کشاورزان در عرضه تولیدات خود بوده و زمینه ایجاد اشتغال را فراهم خواهد کرد.
وی ادامه داد: زنجان از مستعد‌ترین استانها به ویژه در بخش کشاورزی است و در کنار آن ظرفیت بالایی برای ایجاد صنایع تبدیلی دارد.
این کارشناس کشاورزی افزود: شرایط جغرافیایی مشتمل بر تنوع آب و هوایی با برخورداری از منابع آب و حاصلخیزی خاک، این استان را به یک منطقه مناسب کشاورزی تبدیل کرده است و در حال حاضر زنجان یکی از قطبهای کشاورزی و دامداری غرب کشور به حساب می‌آید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد