همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

فارغ التحصیلان گیاه پزشکی با ایجاد شرکت‌های خصوصی، در این رشته م


مدیر گروه گیاه پزشکی دانشگاه رازی:
فارغ التحصیلان گیاه پزشکی با ایجاد شرکت‌های خصوصی، در این رشته موفق می‌شوند

مدیر گروه گیاه پزشکی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه، گفت: بازار کار این رشته بستگی به قدرت و توان ریسک پذیری فرد دارد؛ چرا که حدود10 درصد از فارغ التحصیلان این رشته می توانند جذب بخش‌های دولتی شوند.
دکتر حسنعلی واحدی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه کرمانشاه، اظهارکرد: رشته گیاه‌ پزشکی یکی از گرایش‌های مهندسی کشاورزی و به بیان ساده به معنی پزشک گیاه است، به این مفهوم که در واقع راه و روش شیمیایی و غیر شیمیایی برای برطرف کردن مشکل گیاهان در مزرعه و گلخانه را ارائه می دهد.
وی تصریح کرد: فارغ التحصیلان رشته گیاه پزشکی می توانند مشکلات مزارع را با توجه به دانش و اطلاع خود مرتفع کنند، به عنوان مثال یکی از مهمترین آفات گندم در منطقه کرمانشاه سن گندم است و افراد متخصص گیاه پزشکی با توجه به دانش بیولوژی، رفتار، سموم شیمیایی و اطلاع از روش‌های مختلف کنترل قادرند جمعیت سن را در یک مزرعه به زیر آستانه زیان اقتصادی برسانند.
واحدی تاکید کرد: روش‌های کنترل بیماری گیاهی ممکن است شیمیایی، بیولوژیکی، زراعی و .. باشد که متخصصان گیاه پزشکی با توجه به دانش خود نسبت به درمان بیماری گیاهان اقدام می کنند.
مدیر گروه گیاه پزشکی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: در حال حاضر250 دانشجو در مقطع کارشناسی و 16 نفر در مقطع کارشناسی ارشد رشته حشره شناسی در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه حدود شش نفر در مقطع کارشناسی ارشد رشته گیاه پزشکی از مهر ماه سال جاری در این دانشکده پذیرفته خواهند شد، در مورد وضعیت بازار کار این رشته اظهارکرد: بازار کار این رشته بستگی به توان و قدرت ریسک پذیری فرد دارد و با توجه به اینکه تنها حدود 10 درصد فارغ التحصیلان جذب بخش‌های دولتی می شوند فارغ التحصیلان با ایجاد و راه اندازی شرکت‌های خصوصی می توانند در این رشته موفق باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد