همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

هیئت علمی دانشگاه با مدرک حوزوی در پردیس قم عضو می‌پذیرد


هیئت علمی دانشگاه با مدرک حوزوی در پردیس قم عضو می‌پذیرد

رئیس پردیس قم دانشگاه تهران از جذب عضو هیئت علمی دانشگاه با دارا بودن مدرک حوزوی در پردیس قم دانشگاه تهران خبر داد.
حجت‌الاسلام رضا برنجکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه تقریباً نیمی از اساتید پردیس قم از جمله دانش‌آموختگان حوزه علیمه هستند، تصریح کرد: اکثر این اساتید مدرک دانشگاهی نیز دارند و با مدرک دانشگاهی جذب هیئت علمی دانشگاه شده‌اند.
رئیس پردیس قم دانشگاه تهران اظهار داشت: در اکثر دانشگاه‌ها مدرک حوزوی از اعتبار لازم برای استخدام اعضای هیئت علمی برخوردار نیست و اساتید حوزوی برای جذب لازم است تا مدرک دانشگاهی معتبر داشته باشند.
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته وزارت علوم تصویب کرده بود که اساتیدی که دارای مدرک حوزوی هستند، باید یک سری امتحانات و مصاحبه‌ها را با عنوان طرح خبرگان بگذرانند و با گذر از یک دوره طولانی مدرک معادلی را برای جذب در دانشگاه‌ها می‌گرفتند.
برنجکار خاطرنشان کرد: این طرح از سال‌ها پیش در وزارت علوم در حال اجرا بوده است و هم‌اکنون چند تن از اعضای هیئت علمی قدیمی پردیس با مدرک خبرگان در پردیس قم دانشگاه تهران استخدام شده‌اند و هم‌اکنون رو به بازنشگستگی هستند.
* امسال یک استاد با صرف مدرک حوزوی عضو هیئت علمی پردیس شد
وی در ادامه با بیان اینکه ما با این طرح موافق نبودیم و مدرک حوزوی را دارای اعتبار لازم برای استخدام در دانشگاه می‌دانستیم، تصریح کرد: امروزه چندی است که دیگر اساتید پردیس با صرف دارا بودن مدرک حوزوی پذیرفته می‌شوند.
رئیس پردیس قم دانشگاه تهران اظهار داشت: از زمانی که فرهاد رهبر به ریاست دانشگاه تهران منصوب شده است، به شدت پیگیر این قضیه است که اساتید را با مدرک حوزوی در این دانشگاه بپذیریم.
وی ابراز داشت: فرهاد رهبر نیز بر این اعتقاد است که مدرک حوزوی اعتبار لازم را دارد و بارها تصریح کرده است که مگر شهید مرتضی مطهری با مدرک حوزوی در دانشگاه تهران تدریس نمی‌کرد و بهترین استاد دانشگاه نبود.
برنجکار با بیان اینکه صرف سواد عالی برای تدریس کفایت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: هر استادی لازم است که به مسائل فن بیان آشنایی داشته باشد و از قدرت بیان برخوردار باشد.
وی در پایان اظهار داشت: به همین دلیل اساتید باید پس از چند سال تدریس و گذراندن خطا و آزمون و به دست آوردن ارزشیابی مورد نیاز به عنوان عضو هیئت علمی استخدام شوند و در این راستا امسال یک استاد با صرف مدرک حوزوی عضو هیئت علمی پردیس شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد