همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

« دستورالعمل طرح شناسایی ناوگان حمل ونقل بار درون شهری و حومه »

« دستورالعمل طرح شناسایی ناوگان حمل ونقل بار درون شهری و حومه »

ماده 1 :
کلیات درراستای اجرای قانون توسعه حمل ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت مصوبه 153362/685 مورخ 1/10/86 مجلس محترم شورای اسلامی و آیین نامه مدیریت حمل ونقل بار ومسافر درشهر وحومه مصوبه 61585 /ت 41282ک مورخ 20/3/88 کارگروه توسعه حمل ونقل و مدیریت مصرف سوخت و قانون هدفمندسازی یارانه ها مصوب مورخ 15/10/88مجلس شورای اسلامی ،"دستور العمل اجرایی طرح شناسایی ناوگان حمل ونقل بار درون شهری و حومه" با هدف شناسایی وبرنامه ریزی های آتی جهت ساماندهی حمل ونقل بار درون شهری و حومه جهت جابجایی بار و کالای شهروندان و تأمین هرچه بیشتر رفاه ، امنیت و آسایش شهروندان به شرح ذیل تدوین گردیده است:

ماده 2 :
اصطلاحات و کلماتی که دراین دستور العمل به کار برده می شود دارای معانی ذیل است :
ستاد : ستاد شناسایی ناوگان حمل ونقل بار درون شهری وحومه مستقر در اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور
شناسایی ناوگان : شناسایی ناوگان حمل ونقل بار درون شهری و حومه اعم ازانوع وانت و کامیونت و کامیون شهری.
قانون : قانون توسعه حمل ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و قانون هدفمند سازی یارانه ها ( حسب مورد )
آیین نامه : آیین نامه مدیریت حمل ونقل بار و مسافردرشهر وحومه
 مجری طرح : سازمانهای تاکسیرانی ، سازمانهای حمل ونقل همگانی ، واحد های تاکسیرانی با توجه به وضعیت هریک از شهرداریها حسب جمعیت
وسیله نقلیه باربر : هرنوع وسیله نقلیه موتوری زمینی که برای حمل بار ساخته شده است و کابین راننده از قسمت بار به وسیله دیوار مقاوم مجزا باشد و بصورت های اطاق دار ، یخچال دار ، تانکر ، بونکر ، کفی ، کمپرسی و... به جابجایی بار اقدام میکند .

وانت : وسیله نقلیه باربر که مجموع وزن وسیله نقلیه و ظرفیت حمل بار کمتر از 5/3 تن باشد و به دوصورت یک کابین و یا دوکابین مورد استفاده قرار می گیرد.

کامیونت :
الف ) وسیله نقلیه ون باربری : وسیله نقلیه باربرکه مجموع وزن وسلیه نقلیه و ظرفیت حمل بار آن از 5/3 تن تاکمتر از 5 تن است .
ب ) لوری : وسیله نقلیه موتوری باربری است که مجموع وزن وسیله نقلیه و ظرفیت حمل بار آن از 5 تن تا کمتر از 6 تن است .

کامیون : وسیله نقلیه باربری که قسمت بارگیر آن به صورت پیوسته به کشنده متصل است و ظرفیت حمل 6تن به بالارا داشته باشد.
 تریلی وکشنده : وسیله نقلیه باربری که بایک وسیله تقلیه موتوری کشیده می شود.

ماده 3 :
درراستای اجرای این دستور العمل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشوربه نمایندگی از سازمان شهرداریها ودهیاریهای کشور مسئولیت تشکیل ستاد شناسایی ناوگان حمل ونقل باردرون شهری و حومه را با همکاری دیگر اتحادیه ها از جمله اتحادیه های سازمانهای حمل ونقل همگانی شهری کشور ، حمل ونقل باردرون شهری ، تاکسی بار و پیک موتوری رابر عهده دارد و دبیرخانه ستاد درمحل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور دائر و برنامه ریزی و مدیریت ونظارت دراین خصوص بعمل خواهد آمد .

ماده 4 : مجریان طرح می بایستی نسبت به ایجاد واحد شناسایی ناوگان حمل ونقل بار درون شهری وحومه درشهرداری مربوطه اقدام و با استفاده از نام کاربرو رمز عبور که برای هر شهر جداگانه لحاظ شده است و توسط دبیرخانه ستاد دراختیار آنها قرارخواهد گرفت از طریق سامانه اینترنتی ستاد به آدرس www.navganbar.ir از متقاضیان ثبت نام نمایند.

تبصره : مسئولیت حفظ و امنیت نام کاربر و رمز عبور پس از تحویل از ستاد مرکزی بر عهدة مجریان طرح می باشد.

ماده 5 :
درراستای نظارت و کنترل مطلوب بر نحوه عملکرد و فعالیت ناوگان حمل ونقل باردرون شهری و حومه وبه منظور سهولت دسترسی شهروندان به سیستم حمل ونقل بار و جابجایی ایمن کالا ، کلیه شهرداریها موظف به هماهنگی و برنامه ریزی لازم دراین خصوص می باشند .

ماده 6 :
باتوجه به ضرورت تسریع در اجرای طرح ، شهرداریها و مجریان موظفند هماهنگی لازم نسبت به صدور فراخوان واطلاع رسانی جامع از طریق رسانه ها و مطبوعات و صدا وسیمای استان مربوطه ، چاپ آگهی درروزنامه های محلی ، نصب پلاکارد ، توزیع بروشور و... با هدف معرفی و نحوه اجرای آن اقدام نمایند.

ماده 7:
به منظور برنامه ریزی های آتی درخصوص اجرای قانون و آیین نامه های اجرایی ذیربط ، شهرداریها موظفند همزمان با ثبت نام اینترنتی نسبت به تشکیل پرونده طرح شناسایی ناوگان حمل ونقل باردرون شهری وحومه با اخذ مدارک ذیل از متقاضیان اقدام نمایند. :

الف ) اشخاص حقیقی:
1- تصویرسند مالکیت وسیله نقلیه باری ممهور به مهر مجری طرح
2- تصویر کارت وسیله نقلیه باری ممهور به مهر مجری طرح
3- تصویر شناسنامه مالک وسیله نقلیه باری ممهور به مهر مجری طرح
 4- تصویر کارت ملی مالک وسیله نقلیه باری ممهور به مهر مجری طرح
 5- تصویر کارت پایان خدمت /معافیت مالک وسیله نقلیه باری ممهور به مهر مجری طرح
 6- سه قطعه عکس4*3 مالک وسیله نقلیه باری

ب ) اشخاص حقوقی :
 1- تصویر اساسنامه مصدق
 2- تصویر آخرین آگهی ثبت تغیرات در روزنامه رسمی ممهوربه مهر مجری طرح
 3- تصویرسند مالکیت وسیله نقلیه باری ممهور به مهر مجری طرح
 4- تصویر کارت وسیله نقلیه باری ممهور به مهر مجری طرح
 5- پرینت ثبت نام نهایی متقاضی در سایت www.navganbar.ir

تبصره : مسئولیت کنترل و صحت اطلاعات ورودی متقاضیان در سایت ستاد شناسایی ناوگان حمل ونقل بار درون شهری و نیز مدارک ارائه شده ، بر عهده مجریان طرح می باشد.

ماده 8 :
در راستای اجرای قانون و آئین نامه های مربوطه ، کلیه دستگاههای اجرائی ذیربط می بایستی حسب ماده 9 آئین نامه حمل و نقل بار و مسافر و حومه از جمله عوامل محترم پلیس راهور، با شهرداریها و مجریان طرح همکاری لازم معمول دارند.

ماده 9 :
به منظور وحدت رویه و جلوگیری از هر گونه موازی کاری کلیه بخشنامه ها و موضوعات مرتبط از طریق ستاد مرکزی به نمایندگی از سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور انجام و هرگونه مکاتبه در این خصوص توسط شهرداریها یا مجریان طرح با ستاد مذکور انجام گردد.

ماده 10 :
ثبت نام متقاضیان صرفاً در راستای شناسائی ناوگان حمل و نقل بار درون شهری وحومه و بهره برداری در خصوص برنامه ریزی های لازم در رابطه با اجرای قانون و آئین نامه های ذیربط می باشد و شهرداریها تعهدی در این رابطه ندارد .

ماده 11 :
اخذ هرگونه وجهی در راستای اجرای فرآیند ثبت نام از متقاضیان طرح شناسائی ناوگان حمل و نقل بار درون شهری و حومه مطلقاً ممنوع می باشد.

ماده 12 :
اطلاعیه های دبیرخانه ستاد مرکزی در سایت جهت آگاهی و بهره برداری شهرداریها ، مجریان طرح و متقاضیان قابل رویت و ملاک عمل می باشد.

ماده 13 :
زمانبدی ثبت نام شناسائی ناوگان حمل و نقل بار درون شهری و حومه طبق اطلاعیه های صادره از سوی ستاد صورت گرفته و هرگونه تمدید مهلت ثبت نام صرفاً از طریق ستاد اعلام می گردد.

ماده 14 : این دستورالعمل در 14 ماده و دو تبصره برای کلیه شهرداریهای سراسر کشور لازم الاجرامی باشد و نظارت عالیه بر حسن اجرای این دستورالعمل بر عهده سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور می باشد .
شروع فرایند ثبت نام
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد