همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

مصوبات مهم دولت در لرستان اجرا نشد / تلخی عدم اجرای مصوبات در کا


خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده مردم خرم آباد و نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مصوبات مهم سفرهای اول و دوم هیئت دولت هنوز اجرا نشده است، گفت: تلخی عدم اجرای مصوبات دولت در کام مردم این استان مانده است.

محمد رضا ملکشاهی راد در گفتگو با خبرنگار مهر در خرم آباد در سخنانی با اشاره به روند اجرای مصوبات سفرهای دور اول و دوم هیئت دولت، اظهار داشت: هنوز مردم لرستان افتتاح یک مصوبه که قابل توجه باشد را در این استان ندیده اند.

سفر دور دوم هیئت دولت به لرستان

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی همچنین به مصوبات زیرساختی سفر دولت اشاره کرد و گفت: در بخش راه مصوبات به خوبی پیش می رود ولی در زمینه راه آهن هنوز مصوبات اجرا نشده است.

ملکشاهی راد با اشاره به عدم اجرای برخی مصوبات حوزه کشاورزی، یادآور شد: یکی از مصوبات مهمی که در این زمینه وجود دارد ایجاد 40 هزار باغات در اراضی استان است که سازمان جهاد کشاورزی هنوز در این زمینه کاری انجام نداده است.

وی تصریح کرد: ضعف وزیر جهاد کشاورزی در پیگیری مصوبات موجب شده است که مصوبه بسیار حیاتی احداث 40 هزار باغ در لرستان اجرا نشود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به عقب ماندگی های لرستان در ابعاد مختلف، بیان داشت: عقب ماندگی استان لرستان که سابقه دیرینه ای دارد نشان می دهد که از ابتدا شرایط مناسب برای توسعه این استان در دولت های گذشته در نظر گرفته نشده است.

ملکشاهی راد ادامه داد: امروز در عین حال که نظام، خدمات بسیاری در استانها ایجاد کرده است همچنان زیرساختهای مناسب برای توسعه لرستان ایجاد نشده است.

این سخنان نماینده مردم خرم آباد و نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حالی مطرح می شود که پیش از این نیز نماینده مردم بروجرد و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از عدم اجرای مصوبات سفرهای هیئت دولت انتقاد کرده بود.

علاء الدین بروجردی در این رابطه با اشاره به اجرا نشدن برخی مصوبات دولت در این استان، گفت: در این حوزه همچنان کار انبوه و گسترده ای باقیمانده است.

وی ادامه داد: این در حالیست که به دنبال برگزاری جلسه کارگروه توسعه لرستان که در مرکز استان برگزار شد اکثریت این مصوبات نیز هنوز اجرایی نشده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس تصریح کرد: انتظار ما این است که شاهد یک سرعت و تلاش گسترده ای برای عملی شدن انبوه مصوبات دولت در لرستان باشیم.

سفر دور دوم هیئت دولت به لرستان

دیگر نماینده مردم بروجرد و عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در آخرین اظهارات خود با اشاره به وضعیت اجرای مصوبات هیئت دولت در لرستان، عنوان کرده بود: مصوبات دولت هنوز دردی از مردم لرستان درمان نکرده است.

هادی مقدسی ادامه داد: در حال حاضر ما مشکلات عمده ای در لرستان داریم که رتبه اول بیکاری یکی از بزرگترین آنها محسوب می شود.

وی با اشاره به معضلات مختلف اجتماعی در این استان، بیان داشت: برغم مصوبات خوبی که دولت در لرستان داشته است ولی هنوز هیچ کدام از این مصوبات با وجود منتی که بر سر مردم لرستان رفته نتوانسته است دردی از این استان درمان کند.

این در حالی است که دیگر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز در اظهارات مشابهی با انتقاد از روند اجرای مصوبات هیئت دولت در این استان خواستار تسریع در اجرای این مصوبات شده اند.

به گزارش مهر، سفر دور دوم هیئت دولت به استان لرستان حامل 190 مصوبه بود که مصوبات مهم و پروژه های کلان این سفر هنوز رنگ اجرایی به خود نگرفته است.


منبع

http://lorna.ir/post-270.aspx

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد