همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

آغاز جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از 20 مرداد


آغاز جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از 20 مرداد

وزیر علوم گفت:‌ دانشگاه‌ها تنها باید از طریق سایت متمرکز وزارت علوم که ثبت‌نام در آن برای جذب هیأت علمی از‌ 20 مرداد آغاز می‌شود، اقدام به جذب اعضای هیأت علمی مورد نیاز خود کنند.
به گزارش حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع اساتید دانشگاه و شرکت‌کنندگان در اولین دوره طرح بصیرت اساتید بسیجی دانشگاه بوعلی سینا همدان، اظهار داشت: ما انسانی هستیم که بر اساس فطرتمان، آرمان داریم، انسانی که ما تعریف می‌کنیم با تعریف لیبرال دموکراسی غرب تفاوت دارد و باید در فضای فطرت و کرامت انسانی، لیبرال دموکراسی غرب را به چالش کشید.
وی با تأکید بر اینکه ما تفکر مهدویت را داریم و تا زمانی که دراین فضا حرکت می‌کنیم، به موفقیت می‌رسیم، افزود: ما بر اساس وظیفه و هدف‌هایمان، زندگی می‌کنیم و باید اول هدف را شناخت و در راستای آن برنامه‌ریزی کرد، تا وظیفه اصلی خودرا در دانشگاه انجام دهیم..
وزیر علوم در همین زمینه گفت:‌ تمام تلاش لیبرال دموکراسی و آمریکا این است که مردم را از این فلسفه غافل کنند و عقل و وحی انبیای بشر را از مناسبات بشری خارج کند، اما ما این را قبول نداریم.
دانشجو در ادامه تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم وحدت خود را در زمینه اخلاق، سیاست و علم حفظ کنیم، باید مرزبندی ما با دشمن کاملا شفاف باشد، در غیر این صورت تشخیص حق و باطل مشکل می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود امام و امت را دو رکن حکومت جهانی دانست و خاطرنشان کرد: سرباز امام زمان(عج)، به بالاترین تراز علم و اخلاق اسلامی مجهز است و دانشگاه هم باید در این مسیر برنامه‌ریزی کند.
وزیر علوم با بیان اینکه اگر دانشگاه‌ با همه ابزارها نتواند سرباز امام زمان(عج) را تربیت کند، به جایی نرسیده است، تصریح کرد: دانشگاه باید در چارچوب سیاست‌های دولت و نظام کار کند و نباید در دانشگاه هر کس برای خودش، چارچوبی تعریف کند، چرا که ما برای دانشگاه قداست قایل هستیم و این قداست بر مبنای علم، تهذیب و تربیت است.
دانشجو با تاکید بر اینکه باید بین مقاله‌های ISI و دیگر نمایه‌های پژوهشی، تعادل ایجاد شود، ادامه داد: باید بین تحقیقات کاربردی با تحقیقات بنیادی، تعادل برقرار باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از مشکلاتی که در دانشگاه‌های کشور وجود دارد، گفت: متأسفانه یکی از مشکلاتی که در تمامی دانشگاه‌های کشور وجود دارد، کمبود تجهیزات است که این موضوع، به دلیل عدم تجهیز دانشگاه‌ها طی 10 سال اخیر است.
وزیر علوم در همین زمینه اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت علوم در این دولت، این است که به دنبال تجهیز دانشگاه‌های کشور به خصوص در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی باشد.
دانشجو اساتید را مهمترین ارکان دانشگاه‌ها دانست و با بیان اینکه در جذب اعضای هیأت علمی، تغییراتی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: تمامی دانشگاه‌ها از این پس، تنها باید از طریق سایت متمرکز وزارت علوم، که ثبت‌نام در آن برای جذب هیأت علمی، از‌ 20 مرداد آغاز می‌شود، اقدام به جذب اعضای هیأت علمی مورد نیاز خود کنند.
وی افزود: تمامی افراد مورد بررسی قرار گرفته و از بین فارغ‌التحصیلان تمامی دانشگاه‌های کشور، عضو هیأت علمی جذب کنند و با دانشگاه‌هایی که با این موضوع مخالفت کنند، نیز برخورد جدی خواهد شد.
وزیر علوم همچنین تصریح کرد: می‌خواهیم اساتیدی جذب کنیم که به نظام ولایت فقیه معتقد باشند، چرا که ما تعالی و تکامل را مبانی خود قرار داده‌ایم.
دانشجو در پایان اظهار داشت:‌ یکی از مشکلات اساسی دانشگاه‌های ما این است که غربی تعریف شده‌اند و باید برای حل مشکل، از این فضا خارج شد و فضایی جدید برای خود ایجاد کرد.

منبع

 بازارکار


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد