همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

طراحی 150 طرح شغلی خانگی نوآورانه برای اجرا در کشور

رییس سازمان همیاری اشتغال دانش‌آموختگان خبر داد:
طراحی 150 طرح شغلی خانگی نوآورانه برای اجرا در کشور

رییس سازمان همیاری اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی از طراحی 150 طرح شغلی خانگی نوآورانه در سازمان برای اجرا در قالب طرح اشتغال خانگی با همکاری وزارت کار خبر داد.
به گزارش خبرنگار «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی احمدی که در نشست سی‌امین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی سخن می گفت با اشاره به این که حدود 10 سال از تاسیس سازمان می‌گذرد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در سال 77 ستاد اشتغالی را تشکیل داد تا مباحث مربوط به اشتغال دانش‌آموختگان را رصد کند و پس از آن در 13 دی 1379 شورای عالی انقلاب فرهنگی بندی را به اساسنامه جهاد دانشگاهی اضافه کرد که براساس آن مشارکت در ایجاد زمینه‌های مناسب برای اشتغال دانش‌آموختگان در زمره وظایف جهاد دانشگاهیقرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: متعاقب راه‌اندازی، این سازمان در سه حوزه کارآفرینی و توانمندسازی، مطالعات و تحقیقات کاربردی و اطلاع رسانی بازار کار کشور مشغول به فعالیت شد.
رییس سازمان همیاری اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی افزود: سازمان در حال حاضر 22 شعبه و 13 دفتر در سراسر کشور دارد که در مجموع 35 مکانی است که در حوزه اشتغال دانش‌آموختگان در بخش نرم‌افزاری فعال است.
وی با اشاره به اهداف و چشم‌انداز این سازمان، گفت: در بخش توانمندی‌های شغلی بر روی طراحی و اجرای طرح‌های جامع، طرح‌های تیپ کسب و کار نوین و تصمیم‌سازی و خدمات علمی که حوزه اشتغال دانش‌آموختگان را دنبال می‌کند.
احمدی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ در طرح اشتغال، تدوین و برنامه‌ریزی‌ دوره‌های مهارتی، اطلاع رسانی، انتشار کتب و نشریات و مطالعات و طرح‌های اشتغالزا، از جمله این اهداف می‌باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر پنج مرکز برای کمک به بحث توانمندسازی دانش‌آموختگان راه‌اندازی شده است که شامل مرکز تربیت مربی و مشاور کارآفرینی، مرکز آزمون و سنجش استعداد کارآفرینی، مرکز کارآفرینی و اشتغال روستایی - که دو طرح در ایلام و بوشهر به عنوان مدلسازی اشتغال روستایی پایلوت شده -، مرکز مجازی مشاور و اشتغال کارآفرینی و مرکز کارآفرینی اجتماعی می‌باشد.
رییس سازمان همیاری اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی به بحث «پنجره واحد کسب و کار» کشور اشاره کرد و گفت: برای این که رتبه ایران در فضای کسب و کار به جایگاه بهتری برسد، در حال انجام این طرح با وزارت کار و امور اجتماعی هستیم.
وی تصریح کرد: همچنین بحث مشاغل خانگی از جمله مباحثی است که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و جهاد دانشگاهی با وزارت کار و امور اجتماعی طرحی را آماده کرده که هم اکنون در حال انجام است و تاکنون 150 طرح شغلی خانگی نوآورانه مطرح است.
احمدی خاطرنشان کرد: از سال 79 تا پایان سال 88، 280 دوره عمومی مهارت کسب و کار تدوین و دو هزار و 778 دوره برگزار شده که تعداد فراگیرانی که از این دوره استفاده کرده‌اند، 75 هزار و 606 نفر بوده است.
وی ادامه داد: همچنین 18 دوره تربیت مربی برگزار شده که تا پایان سال 88 ، 500 مربی در سطح کشور توزیع و مشغول به ارائه برنامه‌های مهارت‌های کسب و کار هستند.
رییس سازمان همیاری اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی در خصوص بحث اطلاع رسانی نیز اظهار کرد: دو سایت
www.jobiran.com و www.jobportal.ir در زمینه‌ اطلاع رسانی وجود دارد که سایت JOBIRAN یازده سال از راه‌اندازی اش می‌گذرد و روزانه 30 تا 35 هزار نفر مراجعه کننده دارد.
وی خاطرنشان کرد: در سال 88، 23 هزار و 120 نفر کاربر جدید و 22 هزار و 61 نفر کارجوی جدید از سایت‌های مذکور استفاده کرده که در مجموع از سایت JOBIRAN شش میلیون و 639 هزار و 171 نفر بازدید داشتند و نیز چهار هزار و 298 فرصت شغلی و 162 هزار و 911 خدمات رسانی در سال 88 انجام شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد