همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

طرح نمایندگان برای بیمه بیکاری ایراد دارد

طرح نمایندگان برای بیمه بیکاری ایراد دارد

تعیین شرط سنتی، گنجاندن شرایط محدود‌کننده برای متقاضیان استفاده از مزایای بیمه بیکاری و کاهش مدت و سقف پرداخت بیمه بیکاری به مقرری بگیران از جمله محدودیت‌های طرح جدید نمایندگان مجلس است.
یک فعال کارگری می‌گوید: بعید است که نمایندگان مجلس بتوانند باتصویب طرح یک فوریتی اصلاح قانون بیکاری از بیکاران حمایت کنند.
حمید حاج اسماعیلی در گفت و گو با خبرگار ایلنا گفت: طرح یک فوریتی که چندی پیش از سوی نمایندگان مجلس در ارتباط با اصلاح قانون کنونی بیمه بیکاری به تصویب رسید دارای محدودیت‌ها و نواقصی است و با شرایط روز بازارکار و اشتغال همخوانی ندارد.
وی افزود: تعیین شرط سنتی، گنجاندن شرایط محدود‌کننده برای متقاضیان استفاده از مزایای بیمه بیکاری و کاهش مدت و سقف پرداخت بیمه بیکاری به مقرری بگیران از جمله محدودیت‌های طرح جدید است.
وی گفت: نمایندگان مجلس در حالی با هدف پرداخت بیمه بیکاری به بیکاران غیر بیمه شده تازه وارد شده به کار این محدودیت‌ها را لحاظ کرده‌اند که هم اکنون صندوق بیمه بیکاری در پرداخت مقرری به بیمه شدگان بیکار با مشکلاتی روبه‌رو است.
وی تصریح کرد: از آنجا که نمایندگان مجلس قصد دارند تا در طرح جدید خود علاوه بر کارگران بیمه شده به صاحبان مشاغل آزاد نیز بیمه بیکاری پرداخت کنند باید بارمالی این اقدام رااز محل درآمدهای مالیاتی دولت جبران کنند.
به گفته حاج اسماعیلی در حال حاضر نیز در کشورهای توسعه یافته دولت‌ها از محل درآمد‌های مالیاتی از بیکاران تا زمان یافتن شغل جدید حمایت اجتماعی موقت می‌کنند.
وی گفت: شرایط گنجانده شده در طرح جدید آنقدر محدودیت دارد که در صورت تصویب بهتر است مقرری بیگران را به کمیته امداد و یا دیگر موسسات خیریه معرفی کنیم.

منبع بازارکار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد