همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوارها بدون نیاز به مراجعه مردم

رئیس مرکز آمار اعلام کرد
 اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوارها بدون نیاز به مراجعه مردم

رئیس مرکز آمار ایران از اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوارها در 4 گزینه و بدون نیاز به مراجعه مردم خبر داد و گفت: در مرحله دوم براساس میزان درآمد خانوار یارانه نقدی به نسبت عکس پرداخت می شود که آن هم لزوما به معنای سال دوم اجرای طرح هدفمندی نیست.
به گزارش خبرگزاری فارس، عادل آذر در مرکز اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوار در منطقه قیطریه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: پردازش اطلاعات امنیتی خانوار شامل اصلاح چهار گزینه ازدواج، طلاق، تولد و فوت افراد خانواده بدون مراجعه حضوری مردم و به صورت خودکار توسط همکاران مرکز آمار ایران و با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده از سازمان ثبت احوال و ثبت اسناد انجام می شود.
رئیس مرکز آمار ایران افزود: اطلاعات هویتی خانوار به صورت خودکار در مرکز آمار ایران شامل تغییرات فوت، تولد، ازدواج و طلاق با استفاده از بانکهای اطلاعاتی خانوار انجام می شود.
وی افزود: اگر طلاق در یک خانوار اتفاق افتد مرد با همان شماره ملی سرپرست می ماند و خانم که جدا شده تشکیل یک خانواده تک نفره می دهد.
آذر یکی از استراتژی های مرکز آمار ایران را اجرای طرح برپایه فن آوری اطلاعات مرکز آمار و الکترونیکی کردن نظام آمار و اطلاعات به ویژه آمار ثبتی کشور دانست و گفت: آمار ثبت احوال و ثبت اسناد برای چهار حادثه مهم تولد، فوت، ازدواج و طلاق با مرکز آمار ایران همکاری می کند و از محل تلاقی بانکهای اطلاعاتی خانوارهای ایران اصلاح می شود.
رئیس مرکز آمار ایران تصریح کرد: از مرداد 87 تا اول تیر سال جاری 6/2میلیون نفر متولد شده و در این مدت 800 هزار نفر فوت کرده اند که همچنین ازدواج و طلاق مجموعا 2 میلیون نفر بوده اند.
وی تاکید کرد: با به روز کردن پایگاه اطلاعات مرکز آمار ایران به محض وقوع یکی از چهار حادثه یاد شده اطلاعات در فرم هویتی خانوارها تعویض می شود.
وی با بیان اینکه اطمینان این اطلاعات 100درصد است، افزود: بعد از اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوار این اطلاعات دوباره به سازمان ثبت احوال و ثبت اسناد و املاک ارجاع می شود و پس از کنترل نهایی ثبت نهایی می شود.
رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه 5/8 میلیون نفر جابجایی از طریق ثبت وقایع چهارگانه انجام می شود، گفت: این اطلاعات با ضریب اطمینان صددرصد جابجا می شود.
آذر تصریح کرد: اگر دولت هر لحظه اراده کند، مرکز آمار ایران می تواند این سیستم را باز کند و خانوارها به صورت آنلاین اطلاعات خود را ثبت یا اصلاح کنند و این حق ملت است.
آذر در مورد اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوار گفت: اگر شرایط پرداخت یارانه ها مرور شود در حال حاضر فقط راستی آزمایی اطلاعات هویتی اصلاح می شود و براساس مصوبه دولت و قانون و مجلس در مرحله اول اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها به صورت سرانه به تمام افراد خانوار پرداخت می شود.
رئیس مرکز آمار ایران تاکید کرد: صرف نظر از وضع اقتصادی خانوار به همه افرادی که فرم اقتصادی پر کرده و شماره حساب اعلام کنند یارانه به صورت سرانه پرداخت می شود.
آذر تاکید کرد: در مرحله دوم اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها که لزوما به معنای سال دوم نخواهد بود، پرداخت یارانه به شکل پلکانی معکوس از دهک های بالای درآمد و به نسبت عکس درآمد یارانه پرداخت خواهد شد.
رئیس مرکز آمار ایران افزود: در حال حاضر آنچه کارگروه طرح تحول به مرکز آمار ماموریت داده، اصلاح اطلاعات جمعیتی خانوار است که باید این اطلاعات با ضریب اطمینان 4/98درصد اصلاح شود و تنها 6/1درصد ممکن است در وارد کردن شماره ملی خطا صورت گیرد.
آذر در مورد اسناد پشتیبان برای اصلاح اطلاعات اقتصاد خانوار گفت: از 14مرجع اطلاعات به مرکز آمار ایران وصل می شود و راستی آزمایی اطلاعات اقتصاد خانوار در مرحله دوم انجام خواهد شد اما چون هنوز نهایی نشده نمی توان گفت چگونه انجام خواهد شد.
وی افزود: وقتی گزارشی از اصلاح اطلاعات هویت خانوار ارائه شد سازمان ثبت احوال و قوه قضائیه برای ثبت واقعه ازدواج و طلاق متقاضی دریافت این بانک اطلاعاتی غنی شده اند.
آذر افزود: مبنای کار مرکز آمار و سازمان هدفمندی یارانه ها قانون است و هیچ سلیقه شخصی در مرکز آمار ایران و یا سازمان هدفمندی اعمال نمی شود.
رئیس مرکز آمار ایران تصریح کرد: در حال حاضر هیچ چیزی تحت عنوان خوشه، دهک بندی و دسته بندی برای پرداخت یارانه ها وجود ندارد.
وی تاکید کرد: در مرحله دوم براساس میزان درآمد خانوار یارانه به نسبت عکس پرداخت می شود که آن هم لزوما به معنای سال دوم نیست.رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه یارانه حق ملی همه افراد است گفت: همه کسانی که متقاضی دریافت شوند در مرحله اول دریافت خواهند کرد اما در مرحله دوم براساس درآمد خانوار اعمال خواهد شد.

منبع

روزنامه کیهان

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد