همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

ایجاد شهرک‌ صنعتی راهی برای کاهش بیکاری در لرستان

ایجاد شهرک‌ صنعتی راهی برای کاهش بیکاری در لرستان

محمدرضا ملکشاهی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد اظهار داشت: یکی از اقدامات مفید برای رفع بیکاری در لرستان ایجاد شهرک‌های صنعتی است. در این زمینه تاکنون 600 میلیارد تومان برای شهرک‌های صنعتی هزینه شده است که تنها 10 درصد از آن به بار نشسته است.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی دیگر از مواردی که در کاهش بیکاری نقش بسزایی دارد آموزش فنی و حرفه‌ای در استان است زیرا یکی از ضعف‌های موجود در بخش نیروی کار در استان کمبود نیروی کار است.
وی تصریح کرد: استان لرستان ظرفیت‌های بالقوه بسیاری از جمله مشاغل بومی مانند زنبور عسل و پرورش آبزیان دارد که در این زمینه باید استعدادیابی شود که این کار به عهده آموزش فنی و حرفه‌ای است.
ملکشاهی‌راد خاطرنشان کرد: در بخش آب هم از منابع عظیم آب در لرستان بهره‌برداری‌های لازم صورت نگرفته است، البته دولت در این زمینه برای افزایش یک میلیارد و 600 مترمکعب آب در زمینه تبدیل زمین‌های دیم استان به آبی اقدامات مفیدی انجام داده است.
وی افزود: آموزش یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها است و می‌تواند با تاثیرگزاری نگرش‌ها را تغییر دهد.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اقدامات موثر نمایندگان، هماهنگی، همدلی و همراهی است، اگر دستگاه‌ها موازی کار نکنند، منافع آن به مردم می‌رسد.
ملکشاهی‌راد با بیان اینکه بحث آب یکی از مباحث جدی در لرستان به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: باید نمایندگان، مدیران و کارشناسان از نظرات مردم بیشترین بهره را ببرند.
وی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌ها باید نمایندگان را با اطلاعات ارتقای علمی دهند، جایگاه نمایندگی باید تخصصی شود.
نماینده مردم خرم‌آباد درمجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آب، نقش اساسی در تحول و توسعه لرستان ایفا می‌کند.
ملکشاهی‌راد خاطرنشان کرد: طرح‌های اورژانسی و زودبازده برای رشد و توسعه لرستان نیاز است.
وی گفت: دولت نهم و دهم با نگاه عدالت محورانه، مشکلات و بی‌مهری‌های صنعت آب لرستان را رفع کرده است.
نماینده مردم خرم‌آباد درمجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استان لرستان در گذشته با مشکلات فراوان و بی‌مهری‌هایی مواجه بوده اما در دولت نهم نگاه عدالت محوری به این استان شده‌ است.
وی تصریح کرد: استان لرستان از منابع زیادی در بحث آب برخوردار است که باید با برنامه‌ریزی مناسب برای استفاده از این آب‌ها اقدام شود.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استان لرستان به عنوان یکی از ظرفیت‌های کشاورزی کشور مطرح است و این در حالیست که بسیاری از اراضی کشاورزی لرستان به صورت دیم کاشت می‌شود.
منبع
http://lorna.ir/post-210.aspx
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد